Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات سوريه از توافق بيروت و دمشق درباره بازگشت آوارگان سوري و موج جديد بازگشت آوارگان سوري از اردن و ترکيه به سوريه حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزير امور آوارگان در لبنان با سفر به سوريه و گفت‌وگو با وزير اداره محلي اين کشور درباره تامين زمينه بازگشت پناهندگان سوري در لبنان به وطنشان توافق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«صالح الغريب»، وزير مشاور در امور آوارگان لبنان، در سفر به دمشق با «حسين مخلوف»، وزير اداره محلي و محيط زيست سوريه درباره راه‌هاي تضمين بازگشت آوارگان سوريه به وطنشان که به دليل تروريسم به لبنان پناهنده شدند، گفت وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، مخلوف پس از اين نشست در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: دولت سوريه براي بازگشت پناهندگان سوري به شهرها و روستاهاي خود و تامين تمام نيازهاي آنها و ملزومات زندگي و تسهيل صدور اسنادشان که احتمالا آسيب ديده يا گم کرده‌اند، همه اقدامات لازم را اتخاذ کرده است.
وزير سوري به اراده مشترک دو طرف براي تکميل بازگشت تمامي سوري‌هاي آواره به ميهن خود در طول مقطع آتي، اشاره کرد و گفت: برخي از طرف‌هاي حامي تروريسم مانع از بازگشت آوارگان به کشور خود مي‌شوند، زيرا نمي‌خواهند به پيروزي دولت سوريه اعتراف کنند.
در اظهاراتي مشابه، وزير لبناني هم با اشاره به اينکه در اين نشست، موضوع پناهندگان سوري مورد بحث قرار گرفت، افرود: ما از طرف سوري رويکرد جدي و همکاري براي بازگشت آوارگانشان به ميهن خود و بستن اين پرونده را شاهد بوديم.
او ضمن تاکيد بر اينکه دولت سوريه، عدم بازگشت پناهندگان سوري به کشور خود را به عنوان يک پروژه براي ضربه زدن به پيروزي در سوريه محسوب مي‌کند، افزود: آمار دقيقي براي تعداد پناهندگان سوري در لبنان وجود ندارد.

موج جديد بازگشت آوارگان سوري به سوريه
مرکز روسي استقبال از آوارگان سوري اعلام کرد که از تير ماه 1397 (ژوئيه - 2018) تاکنون 82 هزار نفر از آوارگان سوري مستقر در اردن به کشور خود بازگشته اند.
به گزارش روزنامه اردني الدستور، در بين آوارگان مزبور 24 هزار و 906 زن و 42 هزار و 281 کودک وجود دارد.
اين آوارگان با توجه به برقراري امنيت در مناطق جنوبي سوريه و بازگشايي دوباره گذرگاه مرزي اردن و سوريه ( جابر - نصيب) به کشور خود بازگشته اند.
ارتش سوريه اوايل تابستان با عمليات نظامي عليه تروريست هاي مستقر در جنوب اين کشور بارديگر بر مناطق مرزي با اردن مسلط شد و مهر ماه امسال نيز گذرگاه جابر - نصيب بين دو کشور بازگشايي و اکنون رفت و آمد و حمل و نقل کالا از آن انجام مي شود.
مرکز روسي استقبال از آوارگان سوري در همين حال اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 908 نفر از آوارگان سوري از دو کشور لبنان و اردن به کشور خود بازگشته اند که از اين تعداد 800 نفر از لبنان و 108 نفر از اردن بوده است.
بر پايه اين گزارش در بين آوارگان بازگشته از اردن 33 زن و 55 کودک و آوارگان بازگشته از لبنان از طريق گذرگاه هاي مرزي يابوس و تلکلخ نيز 240 زن و 408 کودک وجود دارد.
آوارگان سوري مستقر در اردن در سال هاي گذشته به خاطر برخي کمبود ها با مشکلات زيادي به خصوص در فصل تابستان مواجه بودند.
در همين حال وزير کشور ترکيه در پي تدارک دولت سوريه براي بازگشت پناهجويان به کشورشان، اعلام کرد که بيش از 311 هزار پناهجوي سوري به کشور خود بازگشته اند.
به گزارش خبرگزاري دميراؤرن، سليمان سويلو در نشستي با موضوع «ششمين کنفرانس وزراي روند بوداپست» گفت: به دنبال آغاز آرامش و ثبات در سوريه طي دو سال گذشته، 311 هزار و 968 سوري به کشورشان بازگشتند.
وزير کشور ترکيه با اشاره به اينکه در سال 2018 در جهان 245 ميليون نفر مهاجر بين‌المللي وجود دارد، افزود: اين رقم از جمعيت برزيل بيشتر است.
جمعيت سوريه پيش از آغاز بحران 23.5 ميليون اعلام شده بود که با يورش گروه هاي تروريستي به اين کشور و طي اين سال ها نزديک به 12 ميليون نفر از جمعيت آن آواره شهرهاي مختلف اين کشور و کشورهاي ترکيه، مصر، لبنان، اردن و همچنين اروپا شدند.
آژانس پناهندگان سازمان ملل سال نيز پيشتر اعلام کرد که از آغاز بحران سوريه تاکنون تعداد آوارگان سوري که به کشورهاي ترکيه، لبنان، اردن،‌ عراق و مصر پناه برده‌اند از 5 ميليون نفر فراتر رفته است.
بر اين اساس،اکنون با توجه به بازگشت ثبات و امنيت در سوريه شمار زيادي از آوارگان سوري به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشورشان بوده و منتظر فراهم شدن ساز و کار قانوني اين امر هستند.

البغدادي با تيپ جديد در خيابان هاي سوريه ظاهر مي شود!
شبکه روسيا اليوم روسي به نقل از يک مقام اطلاعاتي عراقي اعلام کرد که ابوبکر البغدادي، سرکرده داعش همچنان در قيد حيات است و هم اکنون در سوريه به سر مي برد.
اين منبع عراقي تاکيد کرده است که البغدادي طي دو روز گذشته از عراق خارج شده و وارد سوريه شده است و خروج وي از مرز عراق به همراه يک گروه مسلح صورت نگرفته بلکه در پوشش مبدل و به همراه گروهي از مردم عادي و يا اعضاي غير مستقيم داعش صورت گرفته است.
بر اين اساس، البغدادي پيوسته در حال تغيير مکان خود در سوريه است و تمام اقدامات وي دور از چشم ائتلاف موسوم به ضد داعش نمي ماند.
در اين گزارش تاکيد شده است که البغدادي براي اين که شناخته نشود، عبا و عمامه اش را کنار گذاشته و با تيپ و پوشش جديد و امروزي در انظار عمومي ظاهر مي شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، تیم‌های ایران، اردن،‌ لبنان، سوریه، بحرین، کویت، عراق و عربستان از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن و در چارچوب رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا در دو بخش دختران و پسران به میدان خواهند رفت.
امیر کسری رنجبر، رادین تقوی و آراد زینلی با هدایت امیرحسین اسفندیاری و لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی تیم ایران را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است تیم‌های تنیس دختران و پسران ایران که در اردن به سر می‌برند تمرینات خود را برگزار کرده و آماده پیکار با رقبای خود هستند.

دیگر خبرها

  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال