Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مرز برای توسعه استان گفت: باید نظر نخبگان و دانشگاهیان در رفع مسائل و مشکلات عمده استان مورد توجه قرار گیرد و حلقه ارتباطی بین دانشگاه و حوزه اجرا در خراسان جنوبی ایجاد شود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصاق معتمدیان در جلسه نشست تخصصی بررسی مطالعات آمایش استان خراسان جنوبی بر ضرورت اجرای مطالعات آمایش استان تأکید کرد و اظهار داشت: این مطالعات باید تصمیم‌گیر‌یها و برنامه ریزی‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با توجه به گستردگی و نگاه همه جانبه این مطالعات امیدواریم برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت استان با رویکرد آمایشی تدوین و اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید نظر نخبگان و دانشگاهیان در رفع مسائل و مشکلات عمده استان مورد توجه قرار گیرد و حلقه ارتباطی بین دانشگاه و حوزه اجرا در استان ایجاد شود.

دولت از ظرفیت مرز برای اشتغال و معیشت مردم استفاده کندخراسان جنوبی | حداکثر استفاده  از ظرفیت مرزی بودن کارخانه سیمان باقران  صورت گیردظرفیت مرز مهران تکمیل است/ زائران به مهران نروندمعتمدیان با بیان اینکه مطالعات آمایش استان می‌تواند زمینه را برای این هم سویی و هماهنگی فراهم کند یادآورشد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان در منطقه و کشور و نیز همجواری با افغانستان، ضرورت توسعه روابط با این کشور برپایه توسعه اقتصادی دو جانبه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه راه‌های استان و نقش آن در برنامه‌ریزی‌های آینده گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه تجارت و استفاده از پتانسیل مرز در توسعه استان باید فراهم شود و این مهم به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید مطالعات آمایش استان برای فراهم کردن زمینه اجرا و اطلاع رسانی به دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و به عنوان یک سند بالادستی در تمامی تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در امور کلان و سیاست گذاری‌های مهم استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

R41348/P1361/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد

سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، ابراز کرد: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی ترددها در کشور بود اما آمارها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: در بخش بازدیدهای رسمی از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی استان زنجان شاهد هستیم و زنجان در بین ۳۱ استان رتبه ۱۲ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، عنوان کرد: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی تأکید کرد: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و به‌ویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناروانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آن‌ها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، تصریح کرد: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از این‌ها به پروانه ایجاد رسیده است.

کد خبر 6083007

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • ورزش نابینایان و توان‌یابان مورد توجه قرار گیرد
  • ورزش نابینایان و توانیابان مورد توجه قرار گیرد
  • ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴
  • فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر
  • گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳