Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همانند آمریکا و چین باید از توافق پاریس خارج شویم گفت: پیوستن به لایحه FATF شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا محمدخانی معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه توافق پاریس بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم توافقی به معنای کلمه افتضاح است، گفت: پیوستن به این توافق منجر به کشیده شدن ترمز اقتصادی ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما نیز مانند آمریکا باید کاملاً شفاف با این موضوع برخورد کنیم و از این توافق خارج شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا و چین از این توافق خارج شدند و روسیه نیز هرگز به این توافق نخواهد پیوست و جالب اینجاست که عربستان برای پیوستن شروطی را گذاشته است که اجرایی نیست به همین دلیل من معتقدم ما نیز مانند آمریکا و چین باید از این توافق خارج شویم.

* انتظار دارند از برجام و FATF تعریف کنیم

محمدخانی با اشاره به مباحث مربوط به FATF اظهار داشت: FATF نیز مانند برجام شرایط کشور را بر هم می‌زند به طوریکه پذیرش بی، چون و چرای الزامات FATF از توافق پاریس نیز بدتر است.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام داشت تصویب می‌شد ما یک کار ویژه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم و در آنجا رسماً اعلام کردیم که برجام کشور را در سربالایی به صورت نیم‌کلاچ قرار می‌دهد که نمی‌توانیم جلو برویم و بلکه بالعکس ما را رو به عقب باز می‌گرداند؛ اما در مورد FATF می‌گویند این لایحه بسیار بدتر از برجام است. هر چند که برخی‌ها انتظار دارند ما از برجام و FATF تعریف کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ظاهراً برای برخی از مسئولان اصلاً آینده اقتصاد ایران و شرایط کشور مهم نیست، زیرا پیوستن به FATF می‌تواند ایران را در شرایط بدتر از این قرار دهد و ما نباید خودمان طناب دار را به گردن‌مان بیندازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصویب FATF تصویب لوایح FATF تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی تصویب CFT تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حبیب‌الله ظفریان، مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد، گفت: کارهای بزرگی به‌ویژه در جزیره خارک که قلب تپنده صنعت نفت است انجام شده است.

وی افزود: نفت و گاز برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، از این رو تلاش این است بتوانیم با وضع قوانین، منابعی در اختیار صنعت نفت قرار دهیم و بخش خصوصی را نیز بیش از پیش وارد این صنعت کنیم.

مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: صنعت نفت امروز به صنعتی پویا تبدیل شده و به بالندگی خوبی رسیده و در دولت سیزدهم شاهد کارهای جهادی برای این صنعت بوده‌ایم و امیدواریم سال ۱۴۰۳ نیز این پیشرفت‌ها در صنعت نفت ایران تداوم یابد.

کد خبر 6064588

دیگر خبرها

  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • کودکان قربانیان قلدری اینترنتی
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی