Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@01:04:45 GMT

نتیجه بررسی مرکز پژوهش‌ها درباره برجام

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۶۲۱

نتیجه بررسی مرکز پژوهش‌ها درباره برجام

معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همانند آمریکا و چین باید از توافق پاریس خارج شویم گفت: پیوستن به لایحه FATF شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا محمدخانی معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توافق پاریس بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم توافقی به معنای کلمه افتضاح است، گفت: پیوستن به این توافق منجر به کشیده شدن ترمز اقتصادی ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما نیز مانند آمریکا باید کاملاً شفاف با این موضوع برخورد کنیم و از این توافق خارج شویم.

بیشتر بخوانید:

پیام حدادعادل به دولت درباره پالرمو احتمال تمدید تعلیق ایران در "FATF"

وی تصریح کرد: آمریکا و چین از این توافق خارج شدند و روسیه نیز هرگز به این توافق نخواهد پیوست و جالب اینجاست که عربستان برای پیوستن شروطی را گذاشته است که اجرایی نیست به همین دلیل من معتقدم ما نیز مانند آمریکا و چین باید از این توافق خارج شویم.

* انتظار دارند از برجام و FATF تعریف کنیم

محمدخانی با اشاره به مباحث مربوط به FATF اظهار داشت: FATF نیز مانند برجام شرایط کشور را بر هم می‌زند به طوریکه پذیرش بی چون و چرای الزامات FATF از توافق پاریس نیز بدتر است.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام داشت تصویب می‌شد ما یک کار ویژه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم و در آنجا رسماً اعلام کردیم که برجام کشور را در سربالایی به صورت نیم‌کلاچ قرار می دهد که نمی‌توانیم جلو برویم و بلکه بالعکس ما را رو به عقب باز می‌گرداند؛ اما در مورد FATF می‌گویند این لایحه بسیار بدتر از برجام است. هر چند که برخی‌ها انتظار دارند ما از برجام و FATF تعریف کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ظاهراً برای برخی از مسئولان اصلاً آینده اقتصاد ایران و شرایط کشور مهم نیست زیرا پیوستن به FATF می‌تواند ایران را در شرایط بدتر از این قرار دهد و ما نباید خودمان طناب دار را به گردن‌مان بیندازیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهشهای مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه رژیم صهیونیستی و اقتدار ایران اسلامی نتیجه خون پاک شهداست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب؛ مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه و ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی؛ امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه و همچنین احمد محمدی؛ مشاور مدیر مرکز و هیئت همراه با دو خانواده شهید اهل سنت استان کرمانشاه، شهیدان شیرخان پیرمرادی و شهید شهرام بهرامی دیدار کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی نسب در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: خانواده شهدا صاحب انقلاب و کشور هستند.
 
مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: خون پاک این شهدای عزیز باعث شده که انقلاب جایگاه خود را در دنیا پیدا کند و قدرت های جهانی در مقابل جمهوری اسلامی زانو بزنند.
 
در ادامه این دیدار، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی نیز با اشاره به آیه قرآنی بیان داشت: شهدا نمرده اند بلکه دارای حیاتی جاودان نزد پروردگار هستند.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اقتداری که شهدا به کشور داده اند باعث شده ما بتوانیم از خاک ایران رژیم صهیونیستی ملعون و غاصب را هدف موشک های خود قرار دهیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • تنبیه رژیم صهیونیستی و اقتدار ایران اسلامی نتیجه خون پاک شهداست
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند