Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز 30 بهمن‌ماه در 242اُمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، به مصوبات جلسه قبل شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: دغدغه‌ای در خصوص تأمین فضای آموزشی کوی کوثر اراک وجود دارد که باید رفع شود، با توجه به اینکه تا سال آینده تحصیلی و تأمین مقدمات تحصیل دانش‌آموزان آن منطقه فرصتی باقی نمانده است، باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بر حسب مصوبه شورا و دستور استاندار جلسه گذشته بنا بر این بود که از بنیاد مسکن و مدیران بخواهیم به تعهدات خود مبتنی بر اینکه در دو قطعه زمین مبادرت به ساخت کرده و نیمه‌کار تحویل دهند تا از طریق استفاده از منابع دولتی و خیرین تکمیل کنیم و دستور دیگر این است که حداقل درخواست ما برای صیانت از قطعات آموزشی اراضی را پیش‌بینی کرده و تحویل دهند تا بدانیم چند قطعه زمین وجود دارد و دارای چه ابعادی است تا بدانیم چه برنامه‌هایی متناسب برای چه دوره تحصیلی می‌توان انجام داد.
فولادوند اضافه کرد: مکاتبات انجام و پیگیری‌های لازم صورت گرفت، مجموعه بنیاد مسکن اعتقاد دارند هیچ تکلیفی در ساخت دو واحد نیمه‌کاره ندارند و اراضی را با قیمت کارشناسی‌شده با مقداری تعدیل قیمت تحویل ‌می‌دهند. در شهر اراک و همه شهرها راه و شهرسازی زمین‌ها را با قیمت منطقه‌ای تحویل می‌دهد که این قیمت‌ها قیمت رایج در بازار نیست و زمین‌ها با متراژهای بسیار پایین تحویل می‌شود در واقع زمین‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می‌شود رایگان حساب می‌شود. آخرین سخن آنان با توجه به حسن نیتی که دارند این است که ما هیچ منابعی برای ساخت و هیچ تعهدی در این زمینه نداریم و آنان در نظر دارند از بنیاد مسکن کشور در این زمینه کمک بگیرند. با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در روز پنجشنبه، دوم اسفند امید است قولی را در این رابطه بگیریم، در رابطه با ورزشگاه 22بهمن هم که همچنان منتظریم این امر حل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما طرح‌های زیادی در حوزه آموزش و پرورش به عنوان برنامه جانبی در کنار برنامه‌های اصلی در دست اجرا داریم که عمدتا انجام طرح‌ها مستلزم تأمین منابع است. بنده با توجه به اینکه ما اعتبارات خود را از استان دریافت نمی‌کنیم و وظایف و تنگناهای دولت را می‌شناسیم اجازه طرح این موضوعات را در شورای آموزش و پرورش نمی‌دهم.
حسین محمدی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی هم در ادامه گفت: در استان مرکزی 2 هزار و 107 فضای آموزشی وجود دارد که رقم 2 میلیارد تومان برای تعمیر این واحدهای آموزشی امکان‌پذیر نیست و برای تعمیر باید اعتبارویژه‌ای در نظر گرفت. برخی مدارس در حال تخریب هستند و برخی دیگر آب آشامیدنی ندارند ردیف بودجه‌ای ملی هم برای تعمیر وجود ندارد و باید از اعتبارات استانی هزینه شود.
وی ادامه داد: تعهدنامه‌ای بین نوسازی و بنیاد مسکن در سال 92 به امضا رسیده است و امروز می‌گویند منابعی برای ایجاد فضای اموزشی در شهرک کوثر نداریم، قرار براین است که آنان دو واحد آموزشی را جهت تکمیل به نوسازی تحویل دهند، قول ساخت مدرسه را از رئیس نوسازی کشور گرفتیم اما زمین برای تملک نداریم منبعی هم برای خرید زمین نداریم بنیاد مسکن زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا عملیات ساخت هرچه زودتر آغاز شود.
علی‌محمد غلامی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: آموزش و پرورش توجه خاصی به دوره ابتدایی به ویژه دوره اول ابتدایی دارد، سال گذشته 125 هزار و 50 دانش‌آموز در حوزه ابتدایی استان تحصیل کردند و امسال این رقم به 127 هزار و 294 دانش‌آموز رسیده است از دانش‌آموزان سال گذشته یک‌هزارو 63 دانش‌آموز نیازمند تکرار پایه تحصیلی بودند که از این تعداد 587 دانش‌آموز کلاس اولی هستند.
وی در ادامه به تشریح عوامل تکرار پایه در مقطع ابتدایی پرداخت و عوامل درونی همچون عقب‌ماندگی ذهنی، معلولیت‌های حسی، آسیب‌دیدگی‌های شنوایی، بینایی، اختلالات و هیجانات یادگیری و عوامل بیرونی همچون محرومیت‌های اقتصادی، فرهنگی، فقدان موقعیت و امکانات، آموزش ناکافی و نامناسب را از جمله عوامل تکرار پایه برشمرد.
غلامی ادامه داد: با توجه به تعدد تکرار پایه‌ها در استان تصمیم براین شد تا برای این دانش‌آموزان طرحی اجرا شود تا از تکرار پایه خودداری شود. ارتقای حتی یک دانش‌آموز برای ما بسیار حائز اهمیت است، ازاین‌رو در این بخش ویژه و تخصصی وارد شدیم.
وی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی به دوستان حوزه آموزش یادآور شدیم نتیجه نیمه اول سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان نیازمند توجه مقطع ابتدایی را با درج نام، نام مدرسه و نام معلم اعلام کنند، در اجرای طرح عوامل اموزشی و غیر‌اموزشی مورد بررسی قرار گرفته و معلمان و دانش‌آموزان شناسایی شدند. در این طرح دانش‌آموزان ضریب هوشی پایین و دارای اختلالات یادگیری مورد ارزیابی قرار گرفتند.
غلامی اضافه کرد: اهدافی برای طرح مشخص شد و سعی داریم با استفاده از این طرح سطح آموزش را ارتقا بخشیم تا از تکرار پایه تحصیلی جلوگیری و فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی را برای بچه‌های دوران ابتدایی ایجاد کنیم. برای اولیای این دانش‌آموزان هم جلساتی برگزار شد تا از ایجاد لطمه به خانواده و جامعه در سال‌های آینده جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی کوی کوثر اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح افزود: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در جریان بارندگی‌های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه‌های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملاً تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تأمین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

کد خبر 6085071

دیگر خبرها

  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد
  • افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل آموزش و پرورش
  • ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی احداث می‌شود