Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:09:04 GMT

قایق هوشمند پاکسازی رودخانه هم از راه رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۶۹۴

قایق هوشمند پاکسازی رودخانه هم از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، قایق های خاص تولیدی شرکت IKEA، کشتی خوب یا Good Ship نام دارند و الهام گرفته از قایق های اسباب بازی SMÅKRYP خود این شرکت هستند. هر یک از این قایق ها می توانند حدود ۲۰ کیلوگرم زباله را در هر بار استفاده از رودخانه ها جمع آوری کرده و جلوی آلودگی آنها را بگیرند.

قایق های یادشده علاوه بر سیستم کنترل از راه دور مجهز به دوربین هایی هستند که مشاهده دقیق محیط اطراف را ممکن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IKEA دو قایق از این دست را در رودخانه ای در جنوب لندن برای پاکسازی آن از انواع زباله مورد استفاده قرار داده است. این قایق ها برای تسهیل فعالیت مجهز به چنگک های خاص هستند.

آلودگی فزاینده رودخانه های نزدیک به شهرها یکی از مشکلات جدی بر سر پاکسازی محیط زیست است. مقامات محلی در شهر لندن هر سال تنها ۲۹۵ تن زباله را از رودخانه تیمز جمع آوری می کنند و استفاده  از ابزار و لوازم رباتیک می تواند چالش های موجود برای چنین کاری را کاهش دهد.

کد خبر 4546640

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی زیست محیطی حفاظت از محیط زیست قایق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس؛ سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در ادامه طرح‌های مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان روز گذشته طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در حوزه سرزمینی شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن شناسایی و پاکسازی چند منطقه آلوده محل دپو سوخت، ۲۲ دستگاه خودروی شوتی شامل خودروهای سواری و وانت نیسان فعال در قاچاق سوخت توقیف شدند.

این مقام انتظامی استان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق در جای جای استان، اظهار داشت: در این طرح ضربتی ۲ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و تعدادی اتباع غیر مجاز دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی و محل‌های دپو جمعاً ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد

کد خبر 6079952

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟