Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیانیه «گام دوم انقلاب» را دارای لایه های معرفتی دانست و تاکید کرد: پیشنهاد می شود جایزه ویژه ای را به تحقیقاتی که بر شرح این بیانیه نوشته شده، اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: آیین «چلچراغ»، ویژه رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 30 بهمن ماه) در تالار شهید باکری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله «علی اکبر رشاد» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: انقلاب ایران یک چرخش و توامان یک جهش تاریخی بود که جهت حرکت در تاریخ را تغییر داد. این انقلاب چیزی بود که از آغاز تحقق نهضت پیش بینی می شد و دوست و دشمن معترف بودند که انقلاب ایران زلزله ای بود اما زلزله ای که همه خاورمیانه را خواهد لرزاند.

 

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: امروز جهان از انقلاب ما تکان خورده است، در روزگاری که قدرت ها تصمیم گرفته بودند که مفهوم انقلاب را از قاموس بشر حذف کنند، در همین کوران برچیدن و نابودسازی انقلاب ها، این انقلاب سر برآورد. در روزگاری که انقلابی بودن مساوی با چپ بودن و مارکسیست بودن می شد، این انقلاب با فکر و فرهنگ، کتاب و کلام و مبانی، مواضع خود را بر منصه تحقق نشاند و نشان داد که می شود انقلابی بیاید و رژیم به ظاهر 2500 ساله را سرنگون کند.

 

آیت الله رشاد در بخش دیگری از مباحث خود با اعلام انتشار دوره سوم مجله «زمانه» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به تعبیری در این جلسه از دوره سوم این نشریه بازنمایی می شود.

 

وی در ادامه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: قطعا اگر گفته نشود مهمترین اما از جمله نادرترین اسناد انقلاب اسلامی را می توانیم این بیانیه بدانیم چون از نگاه جامع و از موضع رهبر حکیم یک نگاه به ۴۰ سال گذشته داشت و در واقع نگاهی جامع و ذووجوه و بلکه لایه لایه است و می توان در لایه های معرفتی و مفاهیمی که در آن گنجیده است، مطالعه کرد.

 

وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود این جشنواره (که بنا است سالانه برگزار شود) اگر رویکرد جهانی بیابد، جایزه ویژه ای را به تحقیقاتی که بر شرح بیانیه گام دوم انقلاب نوشته شده است، اختصاص دهد، ضمن اینکه پیشنهاد می شود طرح جامعی را فراهم و از محققان حمایت کنیم چراکه در این پیام مطالب برگزیده و فشرده فراوانی آمده که نیازمند به شرح و مستندسازی است.

 

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این پیام سند عظیمی است که گذشته را آشکار و آینده را به خوبی ترسیم کرده است و اگر قرار است که این جشنواره ادامه یابد باید در اضلاع آن نسبت به این مهم توجه و مطالعه شود.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان شهید مدافع وطن اردبیل خبرگزاری شبستان زاهدان اصفهان کرمان حضرت ام البنین سلام الله علیها حادثه تروریستی انقلاب به روایت هنر آیت الله رشاد بیانیه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی انقلاب، معنویت و انسانیت بود، خواستار اختصاص سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به این دو مقوله شد.

آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۵ اردیبهشت در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم، گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی بود که در روزگار خالی شدن جهان از معنویت، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل دعوت کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت، تنها به بحث عواطف انسانی محدود نمی‌شود، گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است، حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

آیت‌الله دژکام افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما هم رسانه قدرتمندی نداشتیم، بحث عدالت‌خواهی، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش‌آفرینی کند و گاهی به نظر می‌آید که فقط چند موسسه در کار خِیر سهیم هستند، در حالیکه این تنها یک گوشه کار است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم، گفت: ما با این حرکت می‌خواهیم پیام کمیته امداد و پیام عدالت‌خواهی امام راحل را به همه جهان، ولو با یک کار کوچک، گوشزد کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد.

شهید صداقت تا آخرین روزهای عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات