Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول تعامل با نهادها و مؤسسات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از شروع ثبت مکان رشته های شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سامانه آزمون از ۲۸ بهمن ماه خبر داد و گفت: آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم نهم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد امیری» گفت: مسئولان استانی و شهرستانی برگزارکننده آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مراجعه به سایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

quranedu.ir
می توانند مکان های رشته های شفاهی آزمون را ثبت کنند.

مسئول تعامل با نهادها و مؤسسات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به توافق صورت گرفته با آموزش و پرورش مقرر شد آزمون کليه دانش‌آموزان مقاطع تحصيلي دوره ابتدايي و متوسطه اول و دوم و همچنين خردسالان زير سن دبستان، که در يکي از سطوح حفظ جزء ۳۰ در آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن کريم سال ۱۳۹۷ ثبت نام کرده‌اند، به صورت شفاهي در دارالقرآن‌هاي آموزش و پرورش سراسر کشور از تاريخ ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه سال جاري گرفته شود.


امیری اظهار کرد: رشته های حفظ جزء ۳۰ شامل حفظ سوره‌هاي ناس تا زلزال، حفظ سوره‌هاي ناس تا طارق و حفظ كل جزء ۳۰(سوره هاي ناس تا نبأ) است.


وی تصریح کرد: آزمون ساير افرادي که در غير از رشته‌هاي حفظ جزء سي در آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن کريم سال ۱۳۹۷ ثبت نام کرده‌اند به صورت شفاهي در حوزه‌هايي که اطلاعات آن از سوی ادارات اوقاف و امورخيريه در کارت ورود به جلسه درج می شود، از تاريخ ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه سال جاري برگزار می شود.

آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز بصورت همزمان در  ۳۵۳ نقطه کشور و در حوزه های امتحانی مقرر رأس ساعت ۹ صبح روز ۹ اسفند ماه برگزار می شود.

 

براساس این گزارش، این مکان ها در استان های آذربایجان شرقی 17 مورد، استان آذربایجان غربی 13 مورد، اردبیل 8 مورد، اصفهان 23 مورد، البرز 5 مورد، ایلام 4 مورد، بوشهر 7 مورد، تهران 15 مورد، چهارمحال و بختیاری 7 مورد، خراسان جنوبی 12 مورد، خراسان رضوی 25 مورد و خراسان شمالی 8 مورد معین شده است.

همچنین در استان های خوزستان 18، زنجان 8، سمنان 8 مورد، سیستان و بلوچستان 11، فارس 31، قزوین 5، قم 1، کردستان 8، کرمان 20، کرمانشاه 13، کهگیلویه و بویراحمد 6، گلستان 12، گیلان 10، لرستان 7، مازندران 11، مرکزی 12، هرمزگان 8، همدان 8 و یزد 12 مکان مشخص شده است.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان شهید مدافع وطن اردبیل خبرگزاری شبستان زاهدان اصفهان کرمان حضرت ام البنین سلام الله علیها حادثه تروریستی انقلاب به روایت هنر حفظ و مفاهیم قرآن کریم آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری

فردا نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز می‌شود و بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برای ورود به دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ در استان همدان هم ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در این رقابت شرکت می‌کنند.

نوبت اول آزمون سراسری در ۱۵ حوزه امتحانی استان همدان برگزار می‌شود و ۶۲ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ضرورت حفظ آرامش در آستانه آزمون سراسری

آنچه در این ساعات پایانی مهم است کنترل استرس و راه‌های غلبه بر آن است؛ به گفته مشاوران، داوطلبان در این ساعات پایانی درباره آزمون صحبت نکنند و یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز پیش از آزمون لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور