Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:40:16 GMT

کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۷۳۷

کشتی های چینی باید آب های ایران را ترک کنند

قشم - ایرنا - فرماده نیروی دریایی سپاه گفت: کشتی های چینی باید آب های ایرانی را ترک کنند وهر نوع قراردادی در این باره باید لغو شود.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در دیدار با بسیجیان و صیادان شهرستان قشم افزود: صیادان بومی ایران باید در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت بپردازند.
وی ادامه داد: کشتی های ایرانی نیز در محدوده 12 مایلی خط ساحلی حق صیادی ترال ندارند و قایق ها و لنچ های ایرانی در این محدوده حق صیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنگسیری اظهار داشت: باید قابلیت هایی که کشتی خارجی دارند به کشتی های ایرانی افزود تا بتوانند در دریای عمان به صیادی بپردازند.

**بسیج دریایی تشکیل می شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بسیج دریایی با هدف فعالیت صیادی و ایجاد امنیت نسبت به فعالیت های غیر قانونی در آب های کشور توسط صیادان بسیجی ایجاد می شود.
وی افزود: ایران حدود 2 هزار و 200 کیلومتر خط ساحلی دارد و بومیان و صیادان برای محافظت از آب های کشور در خط مقدم حضور دارند.
تنگسیری ادامه داد: سعی می شود از این ظرفیت برای نظارت بر فعالیت های دریایی استفاده شود.
وی گفت: صیادان بسیجی از تجهیزات لازم برای برقراری امنیت و مقابله با فعالیت های غیر قانونی مجهز می شوند که خود بتوانند در آن عرصه اقدام کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این حرکت برای حمایت از معیشت صیادان انجام می شود و نباید آن را فعالیتی سیاسی دانست.
وی افزود: این کشور متعلق به مردم است و خود مردم باید امنیت را در آن ایجاد کنند و اجازه ندهند بیگانگان بر آن تسلط پیدا کنند.
تنگسیری با اشاره به حادثه تروریستی در محور زاهدان- خاش، اظهار داشت: تروریست ها به مذهب و قومیت توجه ندارند و همه را ترور می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر کس در برابر بیگانگان استادگی نکند، در برابر شهیدان و فرزان آینده این خاک و بوم مسوول است.
حدود 6 هزار صیاد در شهرستان قشم فعالیت می کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس ازتوابع هرمزگان است.
7500 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشتي هاي چيني بسيج دريايي قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروه‌های نداجا در آب‌های بین المللی اظهار داشت: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشور‌های دیگر نیز حفاظت کنیم.

دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدتهاست که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند.

دریادار ایرانی گفت: ان شاالله دولت‌های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان