Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:34:27 GMT

وزش باد شدید و بارش خفیف برف برای البرزپیش بینی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۷۸۵

وزش باد شدید و بارش خفیف برف برای البرزپیش بینی شد

کرج - ایرنا - مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که طی 2 روز آینده وزش باد گاهی شدید و بارش خفیف برف برای ارتفاعات استان پیش بینی شد.

منصور رحمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرن اظهارداشت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از گذرامواج ناپایدار عصر امروز از منطقه البرز مرکزی است.
وی ادامه داد: پیامد این وضعیت به تدریج افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، ارتفاعات و دامنه ها و جاده های کوهستانی بارش پراکنده و خفیف برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانیان، وضعیت کیفی هوای امروز استان را سالم عنوان کرد و گفت: این وضعیت طی 2 روز آینده ادامه خواهد داشت.
این مسئول سرعت وزش باد عصر امروز استان البرز را 28 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود: سرعت وزش باد طی 2 روز آینده در استان به 20 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.
وی دمای کمینه و بیشینه هوای امروز استان را بین منفی یک تا 10 درجه بالای صفر، فرداچهارشنبه، بین 2- تا 8 درجه بالای صفر و پس فردا بین منفی یک تا 9 درجه بالای صفرپیش بینی کرد.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزش باد شديد بارش خفيف هواشناسي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و بارش‌های رگباری، رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه نیمه جنوبی و غرب خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه بر استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در نواحی مستعد احتمال گردوخاک و از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه نیمه جنوبی و غرب پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در نواحی مستعد دور از انتظار نخواهد بود، از این‌رو مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه از جمله جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد طی هشدار زرد شماره هفت و هشدار نارنجی شماره دو پیش آگاهی داده شده است.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت فردا تا پیش از ظهر روز چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین در استان، گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک موقتی و تگرگ همراه است و مناطق جنوب و جنوب شرق به ویژه ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد مسیرهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های یزد، فارس و کهکیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی افزود: فاصله گرفتن و نداشتن استقرار در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه بارشی از امشب تا اوایل وقت چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین در استان، تصریح کرد: این سامانه با بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید و تندباد موقت، نوسانات دما، مه آلودگی و کاهش دید همراه است.

وی اضافه کرد: طی این مدت مناطق جنوبی، غربی و مرکزی به ویژه سمیرم، بویین میاندشت، فریدن (داران)، برخوار (دولت‌آباد)، فریدونشهر، اصفهان، خوانسار، چادگان، دهاقان، دهق، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوترآباد، لنجان، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، نجف‌آباد، نائین، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

حاجی‌بابایی بر مخاطرات لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر، کاهش دید، اختلال در تردد شهری و روستایی، احتمال سقوط اشیا هشدار داده است.

وی گفت: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور و یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، تمهیدات لازم در جهت حفظ صنعت کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نداشتن توقف زیر درختان و ساختمان‌های نیمه ساخت به منظور پیشگیری از رخداد آسیب توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان چهار تا شش درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و فریدون‌شهر با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 744851

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟/ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • پیش بینی احتمال بارش خفیف باران در زنجان
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟
  • آیا گرد و خاک شدید در راه ایران است؟
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ شدت بارندگی در این استان ها