Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:39:39 GMT

1.5میلیون کانتینر در بندرشهید رجایی جا به جا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۸۰۴

1.5میلیون کانتینر در بندرشهید رجایی جا به جا شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 564 هزار و 841 تی ای یو کانتینر پُر و خالی از ابتدای سالجاری تاکنون در بندرشهید رجایی جابه جا شد.

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان شامل یک میلیون و 181 هزار و 232 هزار تی ای یو کانتینر پُر و 383 هزار و 609 تی ای یو کانتینر خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در این مدت 295 هزار و597 تی ای یو کانتینر حامل کالاهای صادراتی از مجتمع بندری شهید رجایی به مقصد سایر بنادر منطقه بارگیری و 326 هزار و 267 تی ای یو کانتینر حامل کالای وارداتی نیز در این بندر تخلیه شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین در این مدت کالای ترانزیتی به میزان 297 هزار و 690 تی ای یو کانتینر و ترانشیپ 206 هزار و 982 تی ای یو کانتینر از طریق اصلی ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه صورت گرفته است.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با 5.8 میلیون تی ای یو کانتینر ظرفیت سالانه، جابجایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت نیز از این بندر انجام می شود.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنادر و دريانوردي جابجايي كانتينر بندرشهيد رجايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳


محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در اولین ماه سال جدید، با ثبت رکورد ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه وبارگیری انواع کالا و همچنین میزان ۲۴ هزار و ۷۶۷ تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه، شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به فروردین ماه سال قبل بوده ایم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد و به ظرفیت اسمی ایجاد شده در بندر امیرآباد برسیم.

او با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری را در بخش‌های مختلف دریایی و بندری و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل کسب کرد، افزود: فعالیت‌های هر بندر با میزان تخلیه وبارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها سنجیده می‌شود و بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد در حال حاضر با دارا بودن سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شش گانه شمالی و با داشتن زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری بر مدار توسعه قرار گرفته و هر ساله با برنامه ریزی‌های انجام شده و اجرای سیاست‌های سازمان و حمایت مدیران سازمانی و استانی شاهد رشد و توسعه این بندر مهم و راهبردی هستیم.

موسی پور گرجی گفت: به دنبال آن هستیم که با هدف گذاری که در سال ۱۴۰۳ با جذب سرمایه گذاری‌های متنوع در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد پذیرفت، علاوه بر ایجاد اشتغال، میزان تردد شناور‌ها و همچنین روند تخلیه و بارگیری کالا چه در زمینه‌های صادرات و واردات و چه در زمینه ترانزیت در این بندر اتفاق بیفتد و در سال جاری هم شاهد رشد و توسعه بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور باشیم.

بندر امیرآباد با دارا بودن اراضی وسیع ۱۰۶۰ هکتاری بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه تولیدی و خدماتی از جمله کاغذ، فولاد، MDF و نگهداری و انبارش کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی احداث و به بهره برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر