Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرمودند: اسرافکاری و زیاده روی و... این کار‌ها را نکنید، به مصلحت نیست. شارع مقدّس هم راضی نیست. شما هم یک زحمت بیخودی به خودت می‌دهی. عوض این همه خرج کردن، یک دهمش را به یک مستحقی بده، یک عالم ثواب ببر. مگر دیوانه‌اند این‌هایی که اینهمه خرج می‌کنند بدون ثواب، بدون اَجر، بدون رضای الهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتّی بدون رضای مردم. مردم همه راضی نمی‌شوند از آدم... خدا را راضی کنید.

اگر چنانچه در میهمانیها، در فلان هتل ریخت و پاش کنید، میوه نوبر بیاورید و... آیا میهمانی شما سر و صورت و رونقی پیدا می‌کند؟ البته اجر الهی هم هیچ ندارد. این را بدانید هیچ اجر الهی ندارد. اسراف کردن اگر گناه نباشد که گناه است، البته اگر صورتی باشد که گناه ندارد، قطعاً ثواب ندارد. اما صد‌ها دختر و پسر جوان دیگر را از داشتن مهمانیِ عروسی محروم می‌کنید؛ چون نگاه می‌کنند و می‌خواهند با شما چشم و هم‌چشمی بکنند، نمی‌توانند، کار عقب می‌افتد.

بیشتر بخوانید: از نظر رهبر انقلاب سن مناسب برای ازدواج چه زمانی است؟

از خاندان پیامبر (ص) تقلید کنید

بهترین دختر‌های عالم، حضرت زهرا (س) بود. بهترین پسر‌های عالم و بهترین داماد‌ها هم، حضرت امیرالمؤمنین (ع) بود. ببینید این‌ها چگونه ازدواج کردند؟

هزاران جوانِ زیبا و با اصل و نسب و قدرتمند و محبوب، به یک تار موی علی‌بن‌ابیطالب (ع) نمی‌ارزند. هزاران دختر زیبا و بااصل و نسب هم به یک تار موی حضرت زهرا (س) نمی‌ارزند. آن‌هایی که هم از لحاظ معنوی و الهی آن مقامات را داشتند، هم بزرگان زمان خودشان بودند. ایشان دختر پیامبر (صلی‌الله‌علیه و‌آله) بود. رئیس جامعه اسلامی. حاکم مطلق. او هم که سردار درجه یک اسلام بود، ببینید چطوری ازدواج کردند؟ چه جور مِهریه کم، چه جور جهیزیّه کم. همه چیز با نام خدا و با یاد او. این‌ها برای ما الگو هستند. همان زمان هم جاهلانی بودند که مِهریّه دخترانشان بسیار زیاد بود مثلاً هزار شتر. آیا این‌ها از دختر پیامبر بالاتر بودند؟ از آن‌ها تقلید نکنید. از دختر پیامبر تقلید کنید، از امیرالمؤمنین تقلید کنید.

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

بیانات زیبا و آموزنده‌ رهبر انقلاب پیرامون ازدواج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان در شورای اداری استان سمنان با حضور رییس جمهور ضمن تحسین اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام وعده صادق، گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند زمان رسیدن به این اهداف را کوتاه‌تر کند، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها است که در گام نخست باید مشکلات آنان رفع شود.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: جهش به معنای تسریع در اقدام است و باید این مهم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» مدنظر باشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: این استان دارای روزهای آفتابی زیادی در طول سال است که می‌توان از این ظرفیت برای افزایش ظرفیت تولید برق و رفع کمبودها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استان سمنان همچنین ضعف‌های در حوزه بهداشت و درمان دارد و مرکز استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است که انتظار می‌رود برطرف‌شدن این کمبودها و توسعه تخت بیمارستانی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟