Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با پیشنهاد اصلاح  و رفع ابهام بند(الف) تبصره 6 این لایحه با  137رأی موافق، 48 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان در ادامه بند (الف) تبصره 6 این لایحه مبنی بر دریافت مالیات پلکانی از کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را به تصویب رسانند.  

بنابراین گزارش در این تبصره مالیات به صورت پلکانی از ۱۰ تا ۳۵ درصد و بر اساس دستمزدها محاسبه شده بود، اما استثنایی آمده که حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق و حق پژوهش ۱۰ درصد محاسبه شود.

همچنین احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در پیشنهادی خواستار حذف این استثنا شد و گفت: باید اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی نیز مانند سایرین به صورت پلکانی براساس درآمد خود مالیات بپردازند اما نمایندگان با حذف این استثنا مخالفت کردند.

در ادامه محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی پیشنهادی را ارائه داد که براساس آن از کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی مالیات پلکانی دریافت شود و شامل معافیت‌ها نباشند.

محمدعلی ابطحی نیز در موافقت با این پیشنهاد با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها مبنی بر وجود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی، گفت: شرایط تحریمی اقتضا می کند دولت و مجلس گام های مهمی برای اصلاح نظام مالیاتی بردارند.

این گزارش می‌افزاید: پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه نیز با این پیشنهاد موافق است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه دانشگاه های علوم پزشکی مالیات هیئت علمی دانشگاه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور

دبیر علمی کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه تشخیص پزشکی در کشور، از انجام سالانه ۵۰۰ میلیون آزمایش در این آزمایشگاه‌ها خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسن زرنانی امروز در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در محل انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: راهکارهای حرفه علوم آزمایشگاهی در این کنگره ارائه می‌شود و آخرین دستاوردهای علمی دنیا در این کنگره به علاقمندان علوم آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

زرنانی ادامه داد: در حال حاضر دو اولویت اصلی، شالوده کنگره را تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه حدود 80 درصد تشخیص‌های بالینی به کمک آزمایش‌ها صورت می‌گیرد، آزمایشگاه‌ها نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارند.

وی با بیان این که اکنون شهرهای کوچک هم به آزمایشگاه‌ها دسترسی دارند، افزود: بیش از 5 هزار آزمایشگاه در سطح کشور داریم؛ با توجه به هزینه‌هایی که آزمایشگاه‌ها دارند، برخی از آن‌ها رو به تعطیلی هستند.

دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره می‌خواهیم این پیام را به مسئولان حوزه سلامت برسانیم که آزمایشگاه‌ها چه نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارند. جایگاه آزمایشگاه پزشکی در سیاستگذاری سلامت نیز، یکی دیگر از محورهای مورد بحث در کنگره پیش رو است.

زرنانی با اشاره به جایگاه هوش مصنوعی در کنگره امسال، افزود: تا یک دهه آینده، تشخیص‌های پزشکی در آزمایشگاه‌ها بر اساس هوش مصنوعی خواهد بود.

وی با عنوان این مطلب که در حدود 1500 تا 2000 آزمایشگاه پزشکی در کشور اعتباربخشی شده‌اند، گفت: اعتباربخشی، موضوع مهم دیگری است که در کنگره به آن پرداخته می‌شود.

خطر تعطیلی آزمایشگاه‌ها در پی افزایش هزینه‌ها/ پرداخت 70 درصد هزینه‌ آزمایش‌ها از جیب مردم

شهروز همتی؛ رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی نیز در ادامه به برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اشاره و اظهار کرد: این کنگره در روزهای 11 تا 14 اردیبهشت 1403، در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

رئیس کنگره افزود: در بخش علمی کنگره امسال، 25 محور تعریف شده و 40 کارگاه برگزار می‌شود.

همتی تاکید کرد: محورهای کنگره مرتبط با مسائل روز دنیا در حرفه علوم آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است و بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان، محصولات خود را در نمایشگاه جانبی این کنگره به نمایش می‌گذارند. این کنگره، بزرگ‌ترین همایش علمی آزمایشگاهیان کشور تلقی می‌شود.

غلامرضا حمزه‌لو؛ دبیر اجرایی کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی نیز گفت: آزمایشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در نظام سلامت دارند و بدون وجود آزمایشگاه‌ها، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها دچار مشکل خواهد شد اما متأسفانه به جایگاه آنها در نظام سلامت آن طور که باید توجه نمی‌شود.

به گفته وی، سالانه حدود 500 میلیون تست در حدود 5 هزار آزمایشگاه با خطای ناچیز در کشور انجام می‌شود.

حمزه‌لو با اشاره به حضور 5 هزار شرکت کننده در کنگره امسال، ادامه داد: بیش از 80 درصد اطلاع رسانی برنامه‌های ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه جانبی کنگره با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در علوم آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: بیش از 210 شرکت در نمایشگاه امسال، غرفه دارند.

در ادامه، فریبا شایگان؛ همکار دبیر علمی در امور بین‌الملل گفت: در کنگره امسال، 11 سخنران خارجی از کشورهای آمریکا ایتالیا، کانادا، استرالیا، هلند، هند، آلمان و عربستان خواهیم داشت.

وی همچنین از برپایی جشنواره حکیم جرجانی همزمان با برگزاری کنگره خبر داد.

علی شیرین؛ همکار دبیر علمی در امور کارگاه‌ها نیز در ادامه گفت: کارگاه‌های ما در راستای محورهای کنگره برگزار می‌شود. 45 کارگاه در کنگره پیش رو داریم که ویژگی‌های مختلفی دارند، به طوری که در یکی از کارگاه‌ها از دانش آموزان دعوت کرده‌ایم که با علوم آزمایشگاهی آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور