Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدرضا کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانو شهناز نقی زاده، واقف اهل خمام یک واحد آپارتمان خود را به مساحت 80 متر مربع به ارزش سه میلیارد ریال وقف کرده است.
وی با بیان این که چهارمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است، اظهار داشت: رشت 400 موقوفه و چهار هزار و 500 رقبه دارد و بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین (ع) و کمک به فقراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سنت حسنه وقف را از ارکان اقتصاد اسلامی دانست و با اشاره به این که توجه وقف و واقفان همواره رفع نیازهای جامعه بوده، تصریح کرد: انعطاف پذیری وقف برای رفع نیازهای جامعه باعث شده تا این سنت حسنه الهی مورد استقبال جوامع بشری حتی غیر مسلمان باشد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان گیلان امام حسین جامعه مسلمان وقف 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • صد و نهمین سالگرد واقعه نسل‌کشی ارامنه (عکس)
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • (تصاویر) یکصد و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه در تهران
  • یکصد و نهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان