Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:49:59 GMT

اجرای موسیقی فجردرسه استان کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۹۰۴۴

اجرای موسیقی فجردرسه استان کشور

تهران - ایرنا - جدول برنامه های سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در سه استان جنوب کرمان، مرکزی و همدان برای اجراها منتشر شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی و چهارمین جشنواره مومسیقی فجر علاوه بر تهران در 15 استان کشور برگزار می شود که در ادامه برگزاری جشنواره در استان ها، استان های جنوب کرمان، مرکزی و همدان در روزهای آینده میزبان جشنواره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** جشنواره فجر در کرمان

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اول تا سوم اسفندماه در جنوب کرمان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و انجمن موسیقی برگزار خواهد شد. و در طی آن گروههای «مهرگان»، «هزاردستان»، «باربد»، «نوای جازموریان»، «نغمه»، «آوانمای فجر»، «شب کوک»، «نوا»، «هلیل نوازان» و «آوای کلات» اول تا سوم اسفندماه در سالن «شهید مداحی پور» شهر جیرفت جنوب کرمان به روی صحنه خواهند رفت.

** جشنواره فجر در استان مرکزی

این جشنواره برای نخستین بار در استان مرکزی برگزار خواهد شد، و در طی برگزاری جشنواره در این این استان، شش گروه موسیقی از چهارم تا ششم اسفندماه در مجتمع فرهنگی ستارگان شهر اراک، به روی صحنه خواهند رفت.
این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و انجمن موسیقی ایران برگزار می شود و در طول آن گروههای« فسانه»، «سماعیان، نیریز»، «کلاژ»، «سایه» و «صراحی» در مجتمع فرهنگی- هنری و سینمایی ستارگان اراک به روی صحنه خواهند رفت.

** جشنواره موسیقی فجر در همدان

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در قالب شب های موسیقی هگمتانه از اول تا هفتم اسفندماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا در شهر همدان برگزار می شود.
همزمان با این این جشنواره که روز چهارشنبه اول اسفندماه در مجتمع بوعلی سینا افتتاح خواهد شد، موزه «سازسازی» نیز در این مجتمع افتتاح می شود. اجرای گروههای «ماد»، «دلاهنگ»، «تمنا»، «آوای فاخته»، «آیین»، «راز دل» و «عطار» از همدان، گروه «همراز» از ملایر، گروه « افق» از اسد آباد، گروههای «آمادی»، «روحناف»، «سی بمل»، «ریتارد»، «وی وان» ، گروه «همایون» و «ارکستر وزیری» از برنامه های این جشنواره در همدان است.
برنامه های آشنایی کودکان با موسیقی، کارگاه ترانه، کارگاه پژوهش ریتم، برنامه موسیقی و نشر، کارگاه پژوهشی فرم در آواز ایرانی، اجرای شعر و موسیقی، عاشیقلار موسیقیلر(دیدار شرق و غرب موسیقی ترکی ایران)، کارگاه پژوهشی مروری بر احوالات «عارف قزوینی» و «میرزاده عشقی»، نشست سازندگان ساز با مدیران هنری، اجرای شعر و موسیقی، کارگاه آواز، برنامه موسیقی موسیقی و نشر، کارگاه پژوهشی ساختارشناسی موسیقی، کارگاه تلفیق شعر و موسیقی و بزرگداشت استاد «ماشالله رسام» برنامه های دیگر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در همدان است که با همکاری انجمن موسیقی همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در قالب شب های موسیقی هگمتانه اول تا هفتم اسفند برگزار می شود.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از 24 بهمن آغاز شده و 30 بهمن طی مراسمی به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ ** 9494 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي جشنواره موسيقي فجر97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس سازمان امور عشایر کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نوروزگا‌های عشایری شهرستان کوه‌چنار گفت: امسال، سازمان امور عشایر ایران ، چهار راهبرد را در پیش دارد که متناسب با زیست بوم هر استان اولویت بندی و  عملیاتی می‌شود.

 نادری افزود: موضوع تولید گوشت قرمز اولویت اول ما و دومین راهبرد هم موضوع گردشگری و زیست بوم‌هایی است که عشایر در آن مستقر هستند.

وی با بیان این که یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور ما عشایر هستند، گفت: متناسب با استان‌هایی که صنایع مختلف دارند به عنوان سومین راهبرد برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: با استان‌هایی که عشایر در موضوع دارو‌های گیاهی دارای ظرفیت هستند کمک می‌کنیم با هماهنگی ادارات کل استان‌ها و اهدای تسهیلات و سایر راهبرد‌هایی که داریم این کار هم عملیاتی شود.
نادری هدف از اجرای این برنامه ها را  رونق اقتصادی و کمک به  زندگی عشایر  اعلام کرد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور  تاکید کرد:  باید از ظرفیت نوروزگاه ها برای عرضه مستقیم و بی واسطه و فروش محصولات  عشایر استفاده کرد.

نادری افزود: نوروز‌گا‌ها مراکز عرضه مستقیم کالا‌های کشاورزی و عشایری است که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جشنواره آیین‌های بومی محلی در سراوان برگزار شد
  • ۵هزار نوبت کنسرت برای ۱۴۰۲/ شبی چند اجرای موسیقی در سراسر کشور
  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • برگزاری جشنواره بادبادک ها در تالاب شیرین سو همدان در نوروز ۱۴۰۳
  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • بوشهر چهارمین مقصد گردشگران نوروزی شد
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟