Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جمال یاری پیش ازظهر سه‌شنبه در نشستی با موضوع برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در رشت، اظهارکرد: با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و تبلیغات گیلان طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق برای بیش از ۱۰۰ نفر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام یاری افزود: ارائه خدمات مشاوره دینی و آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر و جلوگیری از رفتارهای پرخطر برای زوجین در حفظ و تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق برای مبلغات، مبلغین، مداحان و اقشار تأثیرگذار و توانمند از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دریافت مشاوره‌های تخصصی برای زوج‌های جوان و خانواده‌ها را از مهم‌ترین اهداف این کارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: استان گیلان جزو ۱۰ استان نخست کشور در زمینه طلاق است لذا نیازمند برداشتن گام‌های جدی در حوزه پیگشیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به آموزه‌های دین اسلام در زمینه سبک زندگی اشاره و بیان‌کرد: براساس آموزه‌های دینی ایجاد محبت، مودت و عشق در زندگی نیازمند مهارت‌هایی است که آگاهی زوجین ازآن سبب تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی همسران می‌شود.

وی به ترویج سبک‌های زندگی جدید در جامعه و در میان خانواده‌ها اشاره و تصریح‌کرد: باید تمام زوایای الگوهای غیر ایرانی و اسلامی ارزیابی و بررسی شده و همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه با آگاهی لازم وارد شوند.

یاری با اشاره به ترویج استفاده از تکنولوژی روز به ویژه تلفن همراه توسط اعضای خانواده، تأکیدکرد: نحوه چگونگی استفاده از این تکنولوژی‌ها باید از خانواده آغاز شود و فرزندان باید روش‌های استفاده صحیح از فضای مجازی را در خانواده‌ها آموزش ببینند.

وی با تأکید براینکه آموزش‌ مناسب می تواند از ورود آسیب‌های اجتماعی به کانون خانواده جلوگیری کند، ادامه داد: با توجه به جایگاه خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز فروپاشیدن این بنیان به یکی از اهداف مهم دشمن تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی توجه به نیازهای معنوی و عاطفی را از مهم‌ترین مولفه‌های حفظ بنیان خانواده دانست و افزود: رعایت ادب و احترام، توجه به حقوق متقابل، پرهیز از کنترل شدید و سوء ظن، دوری از تجمل گرایی و عدم مقایسه همسر با دیگران از عواملی است که می تواند ثبات و پایداری خانواده ها را برای یک عمر حفظ کند.

گفتنی است کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی از ۲۸ آذر ماه امسال در گیلان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.  

کد خبر 4546725

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی تبلیغات اسلامی گیلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس

حجت الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان با اشاره به برگزاری اردوی دوستی (آماده) سازمان جوانان هلال احمر با هدف انتقال مهارت کار با دانش آموز، فردیت آگاه، تقویت و توسعه تشکیلاتی مدرسان، مربیان و داوران و ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات، گفت: این اردو آموزشی با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جوانان و ۴۰۰ نفر از مربیان دادرس، برگزار شد.

وی ادامه داد: طی ۸ روز مربیان دختر و پسر در کارگاه‌ها، آموزش‌های طرح دادرس را بازآموزی می‌کنند. این دوره آموزشی در اردوگاه بندر انزلی و به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، افزود: تلاش ما در ارتقای سطح آموزش هاست و برای نخستین بار در این دوره با گنجاندن آموزش‌های جدید و خلاقانه مثل مهارت کار با دانش آموز و فردیت آگاه امیدواریم بیش از پیش در ارتقای اثرگذاری مدرسان، مربیان و داوران بر جامعه مخاطبین خاص (دانش‌آموزان) گامی‌بلند برداریم.

حسینی المدنی با اشاره به شبکه سازی کادر‌های تخصصی کار با دانش‌آموزان، ادامه داد: مدرسان، مربیان و داوران سرمایه‌های بی بدیل و ارزشمند هلال احمر هستند. نوآوری در رویکرد انتقال مهارت‌ها به دادرسان ایران در یک پروسه برنامه‌ریزی شده منجر به ایجاد و گسترش جامعه آماده می‌شود. 

گفتنی است، سرفصل‎‌های آموزشی این دوره، مهارت‌های تخصصی کار با دانش‌آموز، ارتباط موثر، ایجاد، توسعه و تقویت شبکه دانش‌آموزان ماهر کشور و یکسان سازی منابع آموزشی است.

لازم به ذکر است، در این دوره ضمن رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره نیز صادر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی