Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآنی «مدهامتان» شرکت کردند که در رشته‎های قرائت، حفظ کل، قرائت ترتیل زیر ۱۶ سال و قرائت نماز، قرائت تقلیدی و حفظ جزء ۳۰، نقاشی و اذان باهم به رقابت پرداختند.

«مهدی بیکی» در حاشیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» استان گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در علی‎آباد کتول اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه فرهنگی زمینه‌سازی برای فعالیت‎های قرآنی است و امید داریم در این مسیر جریان سازی برای توجه عامه مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: از لحاظ قرائت و ترتیب و حفظ مسابقاتی را در استان تحت عنوان مسابقات قرآنی«مدهامتان» برگزار کردیم که این مسابقات هرساله برگزار می‎شود و در این مسابقات چند هدف را دنبال کردیم.

 

بیکی تأکید کرد: به دنبال این بودیم که این مسابقات در خارج از مرکز استان برگزار شود و در شهرستان‎ها به مساجد توجه شود و همچنین سطح جوامع شهرستانی را در حوزه قرآنی فعال‎تر کنیم و عطر قرآن را بتوانیم در استان گلستان گسترش دهیم.

 

وی افزود: در تلاش بودیم که این مسابقات در سطح خوب برگزار شود و گاهی سطح کیفیتی به اعتبارات برمی‌گردد و با اعتباراتی که داشتیم با هم‎افزایی دستگاه‎های مختلف تلاش شد این مسابقات باکیفیت مطلوب برگزار شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: سال‌به‌سال ازنظر کیفیت این مسابقات بهتر می‎شود ولی باز هم نیاز است پالایش اتفاق بیفتد و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و به نقاط قوت تکیه بیشتری داشته باشیم و امسال نیز از دایره نقد در برگزاری این مسابقات خارج نخواهیم بود.

 

بیکی یادآور شد: در برگزاری این مسابقه با مشکلات اعتباری روبه‎رو بودیم و در تلاش هستیم در سال آینده بتوانیم بهتر از این مسابقات را برگزار کنیم.

 

وی به حضور اتباع خارجی در مسابقات قرآنی«مدهامتان» اشاره کرد و گفت: در جامعه المصطفی العالمیه یک کانون قرآنی در حال فعالیت وجود دارد و اهل سنت خوب ما از کشورهای مختلف که در این دانشگاه فعالیت دارند به قرآن نظر ویژه‎ای دارند و از آنها نیز دعوت کردیم که در بحث قرائت و حفظ در این مسابقات حضورداشته باشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تأکید کرد: بیش از 500 نفر در این مسابقات شرکت کردند که  در رشته‎های مختلف از جمله قرائت، حفظ کل، قرائت ترتیل زیر 16 سال و قرائت نماز، قرائت تقلیدی و حفظ جزء 30، نقاشی و اذان باهم به رقابت پرداختند.

 

وی افزود: تقریباً برادران در تمامی رشته‎ها حضور یافتند و برخی قسمت‎ها مانند قرائت تقلیدی و اذان شرکت‌کننده خواهر نداریم و در حفظ کل نیز تعداد خواهران ما در استان به حدنصاب نرسیده است.

 

بیکی تأکید کرد: نفرات برتر این مسابقات در استان گلستان برای مسابقات کشوری که اوایل سال آینده در مشهد مقدس برگزار می‎شود اعزام می شوند.

 

وی گفت: در سنوات گذشته مثل حفظ و تفسیر و اذان شرکت‌کنندگان از استان گلستان حائز رتبه شدند و امسال نیز امیدواریم که این اتفاق رقم بخورد، در بحث حفظ به‌ویژه برادران اهل سنت حضور خوبی داشتند و امید داریم که بتوانند در کشور نیز حائز رتبه برتر شوند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل اصفهان حادثه تروریستی زاهدان شهید مدافع وطن مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل مسابقات قرآنی مدهامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی میر قاسم پور گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

وی افزود : اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

میر قاسم پور تاکید کرد : برای بهره مندی مناسب حجاج از این فرصت معنوی برای حجاج ۱۲ کلاس آموزشی در نظر گرفته شده و این کلاس‌ها در حال حاضر در حال برگزاری است.

در استان گلستان ۳۰ هزار نفر فیش ثبت نامی حج تمتع با اولویت‌های مختلف دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی