Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با بیان این که در این رویداد هنری همه گروه های فکری حضور دارند،گفت: برای ما خوشایند است که فراتر از سیاست به هنر می‌پردازیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور سیف الله صمدیان دبیر این رویداد هنری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست «سیف الله صمدیان» با ارایه پیشنهادی برای گسترش فضای محیطی خانه هنرمندان ایران گفت: فضای کنونی خانه هنرمندان پاسخگوی نیاز جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر نیست؛ چون تعداد هنرمندان این رویداد هر سال اضافه می‌شود و الان نیازمند فضایی دوبرابری برای نمایش این آثار هستیم.

 

«دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر» اظهار کرد:  در شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر عکاسانی از همه جناح های فکری حضور خوبی دارند و این حضور برای ما بسیار خوشایند است که فراتر از سیاست به هنر می‌پردازیم. این حرکت مستقل نشان داده در کشوری که بدون مصلحت‌گرایی جشنواره‌ای برگزار نمی‌شود می‌توان یک جشنواره بدون حاشیه برگزار کرد.

سیف الله صمدیان با اشاره به بخش ویژه ۱۰ سالگی  در شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر توضیح داد: این بخش به جایزه محسن رسول‌اف برمی گردد، پس از حادثه مرگ محسن رسول‌اف، پیشنهاد کردم که جایزه‌ای برای جوانان زیر ۲۵ سال در جشن تصویر سال قرار دهیم و به همین دلیل در چهار شاخه هنری جایزه خواهیم داشت. لازم است تاکید کنم بنیاد محسن رسول‌اف و خانواده وی هزینه جایزه‌های این بخش را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای برگزاری جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر ما بودجه دولتی نداریم و به همین دلیل برای جوایز به صورت مقطعی اسپانسر می‌گیریم.

 

 دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با اشاره به بخش جشنواره فیلم تصویرگفت: دو سالن خانه هنرمندان ایران در پنج سانس در اختیار جشنواره فیلم تصویر است و در بخش جشنواره جشنواره‌ها؛ فیلم‌های برگزیده سه جشنواره سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما اکران  می شود.

وی افزود:  به مناسبت ۱۰ سالگی بخش محسن رسول‌اف در رویداد جشن تصویر سال برگزیده های ۱۰ سال  جشنواره‌ فیلم تصویر مرور می شود. در همین بخش ۹ تندیس ویژه علاوه بر تندیس‌های معمول جشن تصویر سال و فیلم تصویربه برگزیدگان اهدا می‌شود که این جوایز شامل دو تندیس در بخش سینما، ۵ تندیس در بخش عکاسی، یک تندیس در بخش نگاهی دیگر و یک تندیس در بخش کاریکاتور و کارتون است..

 

سیف الله صمدیان درباره «بخش ایران ما» که شامل عکس‌های موبایلی است؛ توضیح داد: در شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تصمیم گرفتیم کتاب «ایران ما» که به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ایران می‌پردازد و نگاهی ویژه به خلاقیت هنری در عکس‌ها دارد را با کمک اسپانسر منتشر کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بخشی از آثار شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر به صورت مالتی مدیا در گالری نامی  به نمایش در می آید، در همین راستا ۱۶ پروژه عکاسی از ۱۶ عکاس به صورت مالتی مدیا در گالری نامی به نمایش گذاشته می‌شود که این ۱۶ عکاس از ۱۳ رسانه مختلف انتخاب شده اند.

دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویربه «جایزه عکاسی مطبوعاتی» با نام «وحید سهرابی ابد» اشاره کرد و گفت: این  جایزه عکاس مطبوعاتی سال از نگاه تصویر سال به جایزه وحید سهرابی ابد معروف است که از سال گذشته با همراهی و حمایت خانواده این عکاس برگزار می‌شود.

صمدیان اظهار کرد:  شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر ۳ تا ۲۳ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

وی درباره هیات داوران شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر گفت: هیات داوران بخش گرافیک؛ مجید بلوچ، ابراهیم حقیقی و کوروش پارسانژاد، هیات داوران بخش کاریکاتور؛ کامبیز درم‌بخش، جمال رحمتی و بزرگمهر حسین‌پور، هیات داوران بخش عکس نیز شامل رعنا جوادی همسر زنده‌یاد بهمن جلالی، رضا معطریان و مهدی وثوق‌نیا هستند. حسن فتحی، رخشان بنی‌اعتماد، پیمان شادمانفر، پیروز کلانتری، ساعد نیک‌ذات و مهناز افضلی، هیات داوران بخش فیلم هستند..

 

دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با اشاره به جشنواره «فیلم تصویر» گفت: ۱۵۶ فیلم در بخش آزاد و ۴۸ فیلم در بخش جوان در جشنواره فیلم تصویر اکران می‌شوند. در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم تصویر فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی به عنوان فیلم افتتاحیه اکران می‌شود.

وی از رونمایی کتاب«عکس هایی که عکاسی نشد» خبر داد و گفت:  این کتاب سه جلدی عکس های فیلم‌های سینمایی «گاو» مهرجویی،« ناخدا خورشید» ناصر تقوایی و «باد صبا» اثر آلبرت لاموریس که با همکاری تصویر سال بخش جهانی فیلم فجر از سوی انتشارات تصویر ایران منتشر می شود.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر روز سوم اسفند اهدای جوایز ۱۷ اسفند و مراسم اختتامیه ۲۳ اسفند در خانه هنرمندان برگزار می شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل اصفهان زاهدان حادثه تروریستی مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر سیف الله صمدیان رویداد هنری حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شبکه دو سیما، «مجله هنری بوم» به میزبانی حامد مهربانی روایتگر رویدادهای دنیای هنر در قاب برنامه‌ای تماشایی است که از چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- هر هفته چهارشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

«مجله هنری بوم»، مجله‌ای تصویری است که شخصیتی سفر شهری دارد، و به سراغ رخدادها و آثار هنری جدید شهر می‌رود. در هر قسمت از این برنامه حامد مهربانی، به محل رویداد هنری رفته، و در آنجا گفت و گویی شنیدنی با هنرمندان و دست اندرکاران آن دارد.

پوشش مراسم معرفی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حضور در رویداد چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر و گفت و گوی حامد مهربانی با ابوذر ونکی خالق این اثر و نمایشگاه عکس «بازگشت» و دیدار و گفت و گو با سیداحسان باقری عکاس از جمله بخش‌های متنوع این قسمت از «مجله هنری بوم» است.

«مجله هنری بوم» با اجرای حامد مهربانی، تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید و از ۲۹ فروردین ماه هر چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما