Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر متخلفان جزو زیر مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود با متخلفان برخورد می کردیم، جزیره شیدور یک جزیره حفاظت شده است که میراث فرهنگی مجوز حضور در آنجا را ندارد.
وی ادامه داد: متولیان جزیره هرمز و نهادهای دیگری غیر از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این زمینه مسوولیت دارند که وظیفه خود را در این خصوص انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حدود 6 روز قبل کلیپی در شبکه های اجتماعی از هنجار شکنی برخی افراد در جزیره شیدور یا مارو منتشر شد که عده ای اقدام به شنار مختلط و سرو مشروبات الکلی کرده بودند.
وی اضافه کرد: حتی در جزیره هرمز هم مشکل هایی ایجاد شده که متولیان مربوطه باید به آنها رسیدگی کنند، اگر تخلف در تاسیسات گردشگری روی دهد با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.
شیدور یکی از جزیره های ایرانی در خلیج فارس و غیرمسکونی بوده و از توابع شهرستان بوموسی استان هرمزگان به شمار می آید که با مساحت 98 هکتار در 170 کیلومتری شهر بندرلنگه واقع شده است.
«مارو» که در فاصله یک و نیم کیلومتری جزیره لاوان قرار گرفته از پناهگاه‌های مهم حیات وحش و منطقه طبیعی حفاظت شده بوده که از سال 1366 زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان تالاب بین المللی در فهرست کنوانسیون رامسرثبت شده است.
جزیره شیدور به تعداد زیاد مار سمی سیاهرنگ و کوچک معروف است که زیر شن مخفی می‌ شوند و به این جزیره جزیره ماران و به لهجه محلی «مارو» می گویند.
3219 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 تالاب سازمان حفاظت محیط زیست شبکه های اجتماعی صنایع دستی و گردشگری مشروبات الکلی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • پل شکسته یا شاپوری در خرم آباد
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز