Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:57:42 GMT

لندن پیشنهادات واقع گرایانه ارائه دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۹۶۲۵

لندن پیشنهادات واقع گرایانه ارائه دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «میشاییل روت» وزیر اروپا در کابینه آلمان که در بروکسل بسر می برد با تاکید بر لزوم عدم سخت گیری انگلیس در مسیر تحقق برگزیت اظهار داشت: از دولت انگلیس می خواهم تا در راستای تحقق برگزیت پیشنهادات واقع گرایانه ای ارائه دهد. 

وی در ادامه افزود: لندن تاکنون درخواست هایی را مطرح کرده که جایی برای پذیرش از سوی اروپا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روت با اشاره به اینکه برگزیت باید در زمان توافق شده محقق شود، خاطرنشان کرد: دولت لندن باید مسئول حل و فصل اختلافات داخلی بر سر اجرایی شدن برگزیت باشد و موضوع را به اروپا تعمیم ندهد.

گفتنی است انگلیس باید بر اساس توافق مقرر شده تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند. 

کد خبر 4546828 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا انگلیس برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس

مقام‌های امنیتی در انگلیس و آلمان از دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در کشورهای خود خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

این مردان متهم به جاسوسی برای چین که 29 و 32 ساله هستند قرار است روز جمعه در دادگاه لندن حاضر شوند.

واحد ضد تروریسم پلیس بریتانیا مسئول پرونده های جاسوسی در سپتامبر 2023 اعلام کرد که این دو مرد را در ماه مارس دستگیر کرده است. گزارش‌های رسانه‌ای در آن زمان می‌گفتند که یکی از این دو مرد در حالی که به عنوان دستیار پژوهشی در پارلمان کار می‌کرد، با اعضای حزب محافظه‌کار حاکم، از جمله تام استیمهات، وزیر امنیت، در تماس بوده است. با این حال، گفته می‌شود که استیمهات تنها با مظنون تماس محدودی داشته است، آن هم در دوره قبل از تصدی پست وزیری او.

متهم در بیانیه‌ای که در ماه سپتامبر توسط وکلای وی توزیع شد، به "بی گناهی کامل" خود اعتراض کرد. در عوض، او تاکید کرد که زندگی حرفه ای خود را صرف آموزش دیگران در مورد چالش ها و تهدیدات ناشی از حزب کمونیست چین کرد.

این پرونده در ماه سپتامبر نیز باعث تنش های دیپلماتیک شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پکن را به «دخالت» در دموکراسی پارلمانی در پرتو تحقیقات در این باره متهم کرد. چین با عصبانیت واکنش نشان داد و «قاطعانه» اتهامات جاسوسی را رد کرد.

در آلمان نیز سه مظنون که گفته می شود برای چین جاسوسی می کردند روز دوشنبه دستگیر شدند. دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از آنها، توماس آر. را متهم می کند که اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای به دست آورده است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد.

گفته می شود برای این کار وی از یک زوج به نام های هرویگ و اینا اف که یک شرکت در دوسلدورف را اداره می کنند، استفاده کرده است. این سه شهروند آلمانی متهم به فعالیت به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قوانین تجارت خارجی هستند.

به این ترتیب اندکی پس از سفر اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به چین، "ینس رومل"، دادستان کل فدرال آلمان سه مظنون به جاسوسی را دستگیر کرد که گفته می شود اطلاعات مربوط به فناوری نظامی را به سرویس مخفی چین منتقل کرده اند.

به گفته دادستان کل فدرال آلمان مظنون اصلی 59 ساله توماس آر. گفته می شود که با یکی از کارکنان سرویس مخفی چین MSS در تماس بوده و به داده هایی در مورد "فناوری های نوآورانه ای که می توان از آنها به صورت نظامی استفاده کرد" دست پیدا کرده است.

به گفته دادستانی فدرال آلمان اطلاعاتی که گفته می شود به افسر اطلاعاتی چین داده شده است، از جمله، در مورد قطعات ماشین آلات مدرنی است که می توانند در موتورهای قدرتمند کشتی به عنوان مثال در کشتی های جنگی استفاده شوند.

علاوه بر این، گفته می شود که متهم از طرف MSS یک لیزر ویژه در آلمان تهیه کرده و بدون مجوز دستگاه را به چین صادر کرده است.

تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمانافزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • (ویدئو) نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامان آلمان و انگلیس شد