Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عطاء الله قاسمی در جلسه «ستاد صیانت از حقوق شهروندی، سلامت اداری و عفاف و حجاب» در تالار معصومیه فرمانداری قم با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی قم در زمینه عفاف و حجاب، رتبه نخست کشوری را دارند، افزود: در حوزه حقوق شهروندی نیز استانداری قم در میان استانداری های کشور و فرمانداری قم در میان فرمانداری ها موفق به کسب رتبه اول شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر حقوق شهروندی مردم توجه ویژه دارد که این موضوع مهم در قانون اساسی، بیانات و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب به خوبی مشهود است.

وی یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید را حقوق شهروندی دانست و گفت: در این دولت، شاهد تحول در حقوق شهروندی هستیم که در این زمینه منشور حقوق شهروندی، تدوین، تصویب و اجرایی شد.

وی ایجاد میز خدمت اداری را از دیگر اقدام های صورت گرفته برای تسهیل خدمات رسانی و حفظ حرمت مردم دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل دولت، تمام دستگاه های اداری کشور مکلف به ایجاد میز خدمت برای تسهیل خدمات و حفظ کرامت مردم شده اند.

قاسمی با بیان اینکه ستاد صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، سلامت اداری و میز خدمت در استانداری ها ایجاد شده است، افزود: برای جلوگیری از موازی کاری و همچنین جلوگیری از مختل کردن کار اداره ها، 11 تیم سه نفره برای ارزیابی از دستگاه ها ایجاد شده است که این تیم ها بر اساس شاخص های تعیین شده وزارت کشور، اقدام به ارزیابی نموده اند.

وی ادامه داد: استفاده از ابتکار، خلاقیت و تجربیات دستگاه های برتر استان و همچنین تلاش برای بهبود عملکرد اداره ها از جمله اهداف بازرسی ها و ارزیابی های صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم حقوق سلامت فرهنگی و اجتماعی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان