Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:46:02 GMT

گرفتار شدن ۲۰۰ خانوار در دام داعش در سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۹۷۵۶

گرفتار شدن ۲۰۰ خانوار در دام داعش در سوریه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از گرفتار شدن حدود ۲۰۰ خانوار در یک منطقه در سوریه در دام تروریست‌های داعش خبر داده است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه در سخنانی گفت: حدود 200 خانوار در یک منطقه در سوریه که هنوز تحت تصرف تروریست داعش است، در دام این گروه گرفتار شده‌اند و نیروهای داعش مانع از فرار این افراد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأکید روسیه و عمان بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب800 داعشی در اسارت کردهای سوریه؛ هشدار درباره وجود بمب‌های ساعتی

 

وی در ادامه افزود: بسیاری از این خانوارها همچنین با ادامه حملات هوایی و زمینی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک کرد سوریه روبرو هستند.

روپرت کلویل سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند و به مواضع تروریست های داعش حمله می کنند، بر اساس قوانین بین‌المللی تعهد دارند تا همه اقدامات محتاطانه و پیشگیرانه را برای حفاظت از غیرنظامیانی که در بین تروریست های داعش گرفتار شده اند، اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داعش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که یگان‌های نیرو‌های مسلح این کشور که در جهت کفر نبل در حومه جنوبی ادلب فعالیت می‌کنند، با نیروهای خود و ابزار جنگی مناسب به حمله خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی عصر دیروز پاسخ مناسب دادند.

سانا در ادامه این گزارش به نقل از منبع مذکور اعلام کرد: نیرو‌های ما توانستند این حمله را خنثی کنند و ده‌ها کشته و زخمی در بین تروریست‌های مهاجم برجای گذاشتند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را منهدم و تعدادی از اجساد آن‌ها را ضبط کردند.

این منبع تائید کرد: یگانی از نیرو‌های مسلح کشورمان نیز به حمله یک گروه تروریستی به یکی از نقاط نظامی ما در حومه شمالی حلب پاسخ داده و اعضای آن کشته و زخمی شدند و توانستند یکی از اعضای آن را دستگیر کنند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه