Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - معاون حفظ کاربري و يکپارچگي سازمان امور اراضي گفت: طي 10 ماهه امسال، 36 هزار فقره تغيير کاربري غيرمجاز اراضي کشاورزي در کشور مورد شناسايي قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، فريد صيدي نژاد روز سه شنبه در آئين راه اندازي نخستين يگان حفاظت از اراضي کشاورزي کشور در قزوين افزود: طي اين مدت 9هزار و 930 توقف عمليات تغيير کاربري اراضي انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار و 780 فقره حکم قلع و قمع وجود دارد که بايد اجرا شوند.
معاون حفظ کاربري و يکپارچگي اراضي کشاورزي سازمان امور اراضي گفت: در حال حاضر 341 تيم گشت مراقبت از اراضي کشاورزي در نقاط مختلف کشور فعال هستند.
وي يادآور شد: يگان حفاظت از اراضي کشاورزي با هدف پيشگيري از جرم راه اندازي شده است که سامانه 131 نيز در همين راستا است.
اين مسئول با اشاره به لزوم جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي کشاورزي،گفت: در تعطيلات نوروز افراد با برنامه اقدام به ساخت و ساز در اراضي کشاورزي مي کنند که بايد در اين خصوص بيش از گذشته به مقابله با سودجويان پرداخت.
صيدي نژاد با بيان اينکه با متعرضان به زمين هاي کشاورزي با قاطعيت برخورد مي شود چرا که اين اراضي محدود هستند و امنيت غذايي جامعه را تامين مي کنند،اضافه کرد: امروز از زمين خواري به کوه خواري و دريا خواري رسيده ايم که بايد از اين اقدامات جلوگيري کرد.
3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین‌ماه سال جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد
شد.

سرهنگ مویدی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6085621

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد