Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خود را به یک چهره منفور در لهستان تبدیل کرد.

المیادین اعلام کرد تصمیم لهستان برای لغو حضور در نشست ویشگراد، سیلی دیپلماتیک از شرق اروپا به اسرائیل است. لهستان با توبیخ سفیر اسرائیل در ورشو، بر عذرخواهی این رژیم اصرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و وزیر امور خارجه او به لهستانی‌ها درباره همکاری با نازی‌ها، باعث لغو حضور این کشور (لهستان) در نشست ویشگراد شد. چرا اسرائیل به لهستان حمله می‌کند، در حالی که آمریکا آن را پایگاهی برای به چالش کشیدن روسیه و برهم زدن وحدت اروپایی‌ها می‌داند؟

محمد محسن، گزارشگر شبکه المیادین گفت: بنیامین نتانیاهو در مدت فقط چند روز به یک شخصیت منفور در لهستان تبدیل شد. نتانیاهو که به دنبال استفاده از موضع‌گیری‌های خارجی، در رقابت‌های داخلی اسرائیل بود، با نتایج معکوس روبه‌رو شد. نتانیاهو پیش از ترک ورشو، دست بر روی زخم تاریخی گذاشت که واکنش لهستانی‌ها را به همراه داشت. نتانیاهو گفت: لهستانی‌ها با نازی‌ها علیه یهودیان همکاری کردند. وی افزود کسی را نمی‌شناسد که او را برای این حرفش بازخواست کرده باشد.

این سخنان باعث شد وزارت امور خارجه لهستان، سفیر اسرائیل را احضار کند و از او توضیح بخواهد. وزارت امور خارجه لهستان توضیح اسرائیل را پذیرفت و این ماجرا را بخشی از دستکاری رسانه‌ای دانست. این مسئله پیامد منفی برای نتانیاهو در داخل اسرائیل به همراه داشت و طرف‌های اسرائیلی از او انتقاد کردند و او خواستند بر لزوم عذرخواهی لهستانی‌ها از یهودیان برای اقداماتشان در زمان جنگ جهانی دوم اصرار کند.

در ادامه این گزارش آمده است: هنوز آتش این بحران خاموش نشده بود که یسرائیل کاتس، سرپرست وزارت امور خارجه اسرائیل بار دیگر آن را شعله‌ور کرد. بنابراین حرف‌های نتانیاهو هم دستکاری رسانه‌ای نشده بود. کاتس گفت: یهودی ستیزی با شیر مادر، وارد جان لهستانی‌ها شده است. لهستان در واکنش به این سخنان تصمیم گرفت، در نشست گروه ویشگراد در قدس اشغالی شرکت نکند. نخست وزیر لهستان تصمیم خود برای تحریم این کنفرانس را اعلام کرد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: جمهوری چک هم تصمیم مشابه لهستان اتخاذ کرد. در این مورد به نظر می‌رسد، نتانیاهو در بهترین شرایط هم بازنده است. نتانیاهو در بیشتر گام‌های بین‌المللی خود متکی به حمایت‌های دولت دونالد ترامپ است. نتانیاهو به این صورت، بحث جدیدی را درباره عملکرد خود به راه انداخت. پیش بینی می‌شود این ماجرا یکی از نکته‌های منفی برای او در رقابت‌های انتخاباتی اسرائیل در ماه آوریل آینده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند

به اعتقاد یکی از سرشناس‌‌ترین تحلیلگران رژیم صهیونیستی، رفتار بنیامین نتانیاهو همانند کودکی است که از دست والدین خود عصبانی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت تحلیلگر روزنامه معاریو در یادداشتی که اخیرا درباره واکنش نتانیاهو به عدم استفاده آمریکا از حق وتو علیه قطعنامه آتش بس صورت گرفت اعلام کرد، رفتار نتانیاهو همانند رفتار کودکی است که از دست والدینش خشمگین شده است، ولی مشکل در اینجاست که او در حالی از دست والدینش عصبانی است که اصلا پدر و مادری ندارد و کسی که از او خشمگین شده در واقع پدر خوانده اوست.

رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده استیکی از وزرای کابینه نتانیاهو استعفا داد

به اعتراف بن کاسپیت، نتانیاهو در حالی علیه دولت آمریکا و شخص بایدن موضع گیری می‌کند که اسرائیل در طول تاریخ خود به اندازه‌ای که بعد از 7 اکتبر کمک دریافت کرده، از طرف آمریکا حمایت نشده بود.

وی معتقد است واشنگتن بیش از توافق فیما بین دست اسرائیل را (برای جنایت) در غزه باز گذارده است، زیرا از همان ابتدا اعلام می‌شد که کاخ سفید به تل‌آویو تا پایان سال اجازه داده تا آزادی عمل داشته باشد، سپس گفته شد که این امر تا پایان ژانویه تمدید شده است بعد از آن فوریه هم فرا رسید و به مارس رسیدیم.

این تحلیلگر افزود: تمام چیزی که بایدن از نتانیاهو و اسرائیل خواست آن بود که اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را به غزه بدهد و مسئله فردای پایان جنگ را هم مشخص کند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو به دنبال بحران آفرینی است، بحرانی که هیچ نیازی به آن در روابط با دولت آمریکا وجود ندارد، اما او به دنبال آن بود تا بتواند نگاه و توجه رسانه‌ها را به قانون فرار یهودیان افراطی از خدمت سربازی منحرف کند، نتانیاهو آمادگی دارد تا روابط با ایالات متحده را فدای یک برنامه رسانه‌ای ـ سیاسی کوتاه مدت کند، همین امر باعث شده است تا اعلام کنیم هر روزی که این مرد بیشتر در این ساختار باقی می‌ماند زیان راهبردی بیشتری را برای آینده اسرائیل به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ دستاورد راهبردی حماس به اعتراف عضو لیکود
  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • نماینده کنست: دستاوردهای حماس ۱۰ برابر اسرائیل است
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • مثل 38 میلیون نفر دلِ تماشای پنالتی را نداشتی لوا!‏
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت