Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته فرهنگی فرانسه در تبریز؛ با اکران فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟» به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و چندین اثر ماندگار سینمای جهان، تحت عنوان هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، با حضور «جمال اوبیشو» Jamel Oubechou رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در ایران؛ هفته فرهنگی فرانسه در تبریز؛ با اکران فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟» به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و هفت اثر ماندگار سینمای جهان در برنامه‌ای تحت عنوان هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» Libresenfants de cinéma، به انتخاب «ژان میشل فرودون» Jean-Michel FRODON،سردبیر سابق مجله‌ معتبر و بین‌المللی «کایه‌ دو سینما» Cahiers du،Cinéma و منتقد سرشناس سینمای جهان، به همت موسسه بین‌المللی «الف» تبریز و با همکاری سفارت فرانسه در ایران در روزهای یکم تا ششم اسفند ماه در سالن «اقبال آذر» در مؤسسه بین‌المللی «الف» شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رویداد فرهنگی در ساعت 16 روز چهارشنبه یکم اسفند ماه، با افتتاح نمایشگاه عکس «میان سرگشتگی و جاودانگی» Entre errance et éternité از
آخرین آثار «آلن سکارولی» Alain Ceccaroli عکاس فرانسوی در سالن «مقبلی» در مؤسسه بین‌المللی «الف» تبریز آغاز می‌شود و در ادامه نیز، در ساعت
17، فیلم «نمره اخلاق صفر» Zéro de conduite به کارگردانی «ژان ویگو» Jean Vigo در سالن «اقبال آذر» در مؤسسه بین‌المللی «الف» شهر تبریز
اکران خواهد شد.
هفته فیلم «فرزندان آزاد سینما» در تبریز، با اکران هشت فیلم به انتخاب «ژان میشل فرودون» سردبیر سابق مجله‌ معتبر و بین‌المللی «کایه‌ دوسینما» برگزار خواهد شد؛ در چارچوب این هفته فیلم، آثار زیر به زبان اصلی(فرانسه) و با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آیند:
در ساعت 17 روز چهارشنبه یکم اسفند ماه، فیلم «نمره اخلاق صفر» Zéro deconduite به کارگردانی «ژان ویگو» Jean Vigo محصول سال 1933 به مدت 42دقیقه
در ساعت 17 روز پنجشنبه دوم اسفند ماه، فیلم «کودکیِ عریان» L’Enfancenue به کارگردانی «موریس پیالا» Maurice Pialat محصول سال 1969 به مدت 83دقیقه
در ساعت 15 روز شنبه چهارم اسفند ماه، فیلم «چهارصد ضربه» Les 400 Coups به کارگردانی «فرانسوآ تروفو» François Truffaut محصول سال 1959 به مدت 99 دقیقه

 در ساعت 17 نیز، فیلم «ژاکوی نانتی» Jacquot de Nantes به کارگردانی «آنیس  واردا» Agnès Varda محصول سال 1991 به مدت 118 دقیقه

در ساعت 15 روز یکشنبه پنجم اسفند ماه، فیلم «موشت» Mouchette بهکارگردانی «روبر برسون» Robert Bresson محصول سال 1967 به مدت 78 دقیقه و در ساعت 17 نیز، فیلم سینمایی «شکلات» Chocolat به کارگردانی «کلر دونی» Claire Denis محصول سال 1988 به مدت 105 دقیقه
در ساعت 15 روز دوشنبه ششم اسفند ماه، فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟»به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» محصول سال 1987 به مدت 90 دقیقه و در ساعت 17 نیز، فیلم سینمایی «بودن و داشتن» Nicolas Philibert به کارگردانی «نیکلا فیلیبر» Être et avoir محصول سال 2002 به مدت 105دقیقه.
مؤسسه بین‌المللی «الف» در استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، بلوار 29 بهمن، جنب بیمارستان 29 بهمن، مجتمع فرهنگی هنری تبریز واقع شده است وشرکت برای عموم آزاد است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی تا خبر از اجرای« گمشده»

اجرای نمایش «گمشده» به کارگردانی عاطفه کوشکی از ماه آینده و خبر دیگر از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی در «مرگ با طعم نسکافه» از جمله خبرهای رسیده از تئاتر است.

به گزارش ایسنا، «گمشده» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه کوشکی است که پویا انصاری، عاطفه کوشکی، حمیدرضا حسینی و حانیه ذاکری هم در آن بازی خواهند کرد.

این نمایش اردیبهشت و خرداد امسال در تماشاخانه استاد انتظامی در خانه هنرمندان ایران اجرا خواهد شد.

در  خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پویا در پی شنیدن خبر گم شدن دخترش تابان، بعد از مدت‌ها به خانه قدیمی مادرش می‌آید. جایی که زن سابق و دخترش را آنجا رها کرده بوده. در خانه مادرش با زن سابقش دانا روبرو می‌شود که اطلاعاتی عجیب در رابطه با گم شدن دخترشان به او می‌دهد.»

نیکی مظفری و بهنام شرفی هم‌بازی شدند

نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی از میانه اردیبهشت ماه اجرای خود در عمارت نوفل‌شاتو را آغاز می‌کند.

نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی از ساعت ۱۹:۳۰، ۱۶ اردیبهشت ماه در عمارت نوفل‌شاتو روی صحنه می‌رود. 

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند. 

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: تهیه‌کننده: بابک صحرایی، مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد. 

علاقه‌مندان به تماشای این اجرا می‌توانند از ساعت ۱۲ امروز مصادف با دوشنبه ۲۷ فروردین، از سایت تیوال اقدام به خرید بلیت کنند.

این خبر بروز رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • گنبد سرخ مراغه کجاست؟
  • از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی تا خبر از اجرای« گمشده»
  • قلعه نادری قشم در معرض نابودی/ میراث فرهنگی کجاست!+ عکس
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • میلان بازی باخته را به تساوی کشاند
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • جشنواره شبکه تهران در اولین ماه بهار
  • بهره مندی بیش از ۱۵ هزار نفر از پویش ملی «هلال رحمت» در استان قم
  • برپایی دهمین نمایشگاه گل و گیاه در یزد