Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان فرصتی پیدا کرده‌اند تا از جیب و فشار بر مردم یک دوره دیگر بتوانند با همان سبک و سیاق قبل راه خود را طی کنند؛ راهی که به اعتقاد بنده تغییر ماهوی در بهبودی شرایط در آن دیده نمی‌شود.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: قیمت‌گذاری بر مبنای ۵ درصد حاشیه بازار، مکانیزم و نحوه قیمت‌گذاری عادلانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قطعا این فرآیند مبتنی بر هزینه‌های آزاد و متورمی است که از گذشته بر امر تولید خودرو تحمیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز صنعت خودرو به دلیل هزینه‌های بعضا فاقد توجیهات اقتصادی، فنی و حتی حقوقی گرفتار تحمیل هزینه‌های مازاد است و برای جبران این هزینه‌ها قیمت را بدین ترتیب بالا می‌برد و به نوعی هزینه‌ای تحمیل شده غیر موجه خود را از مردم مطالبه می‌کند.

نجفی اظهار داشت: اینکه ما در یک کالایی که حالت انحصاری داشته است، نظام قیمت گذاری را از شورای رقابت بگیریم و محوریت آن را به وزارت صمت بدهیم به نظر یک بی عدالتی دیگر رقم زده‌ایم. چرا که صنعت خودرو سازی کشور ذی نفعان متنوع و متکثری دارد که منافع آن‌ها بعضا در تضاد و تعارض است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچینن اینکه ما بیاییم وزات صمت را به عنوان ذی‌نفع بدانیم ومسئولیت‌هایی از جمله بنگاه‌داری و راهبری، تنظیم بازار و قیمت گذاری خودرو را به او بسپاریم کار غیر اصولی کرده‌ایم و قطعا نتیجه اتخاذ شده هم نادرست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما اساساً به دلایل مبنایی افزایش قیمت خودرو نپرداخته‌ایم، گفت: در نتیجه این نگاه، خودروسازان فرصتی پیدا کرده‌اند تا از جیب و فشار بر مردم یک دوره دیگر بتوانند با همان سبک و سیاق قبل راه خود را طی کنند؛ راهی که به اعتقاد بنده تغییر ماهوی در بهبودی شرایط در آن دیده نمی‌شود.

نجفی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی کشور می‌تواند یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی کشور باشد اظهار داشت: باید با یک برخورد اصولی هم بار مازاد را از دوش مصرف کنندگان برداریم و هم صنعت خودرو را پیشرو کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مسئله ۵ درصدی، ملاک نیست، مسئله این است خودروسازان از یک قیمت‌هایی پایین دست به افزایش قیمت خودرو تا ۵ درصد حاشیه بازار زده‌اند و مفهوم این رفتار این است که خودروسازان حتی هیجانات این بازار را هم در کنترل خودشان دارند.

این نماینده مجلس گفت: زمانی ما می‌توانیم از قیمت بازار صحبت کنیم که شرایط، یک شرایط کاملا رقابتی باشد در غیر این صورت در شرایط عرضه و تقاضای نامناسب نمی‌توان امیدوار به قیمت ثابت و روشن خود رو بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدرضا نجفی قیمت گذاری خودرو کمیسیون صنایع وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود

مرجع تقلید شیعیان گفت: نباید منابع مادی کشور مثل نفت و معادن برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله  جعفر سبحانی، در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مردم باید نسب به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، اظهار داشت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: مالیات باید از درآمد افراد اخذ شود و درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مشمول پرداخت مالیات شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: نباید منابع مادی کشور مثل نفت و معادن برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرند چرا که این منابع سرمایه کشور محسوب شده و باید به صورت‌های مفیدتر از آنها بهره برد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه