Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:27:15 GMT

کارخانه آهک هیدراته اهر 80 درصد پیشرفت دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۰۶۳

کارخانه آهک هیدراته اهر 80 درصد پیشرفت دارد

تبریز - ایرنا - نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه آهک هیدراته اهر دارای حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در مراحل پایانی احداث، تمکیل و راه اندازی است.

بیت الله عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی این شهرستان در حال احداث است و در مرحله سفید کاری و کاشی کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 90 درصد قطعات و دستگاه های لازم برای راه اندازی این کارخانه به اهر رسیده و در محل کارخانه است و تنها 10 درصد از قطعات باقی مانده آن ها هم طبق اعلام مسئولان طرح تولید داخل است.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از لحاظ تامین قطعات این کارخانه مشکلی وجود ندارد، یادآوری کرد: مطابق اعلام سرپرست طرح نصب قطعات و دستگاه ها از اوایل اسفند سال جاری آغاز می شود.
عبداللهی ادامه داد: آهک هیدراته از مواد مصرفی صنایع و کارخانجات مس مانند مس سونگون و کارخانه مس انجرد است.
وی با اشاره به اینکه قبل از کارخانه آهک هیدراته اهر تنها یک کارخانه در آذرشهر با مشارکت شرکت های خارجی ایجاد شده است، گفت: سه سال بعد از کلنگ زنی این کارخانه از سوی نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت وقت، هیچ اقدام عملی‌ در خصوص احداث این کارخانه از سوی متصدیان امر انجام نشده بود و حتی یک درصد هم پیشرفت نداشت.
عبداللهی افزود: با تداوم پیگیری ها و حمایت های مسئولان این شهرستان و شروع به کار این کارخانه برای جوانان منطقه اشتغال ایجاد می شود.
معدن آهک هیدراته در اراضی روستای گوره درق در جاده اهر - تبریز واقع شده است و ظرفیت ایجاد اشتغال برای 200 نفر را دارد.
7225/8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعتي كارخانه آهك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند، همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین تبریک سال نو، افزود: باید بر روی تحقق شعار سال متمرکز شویم که نیل به اهداف این شعار، کلید توسعه و رونق اقتصادی برای کشور و به تبع آن استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای این منظور قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان راه اندازی می‌شود و با تعیین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی، تصمیم سازی و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

عبداللهی گفت: تمامی دستگاه‌های استان به ویژه جهادکشاورزی استان که سهم قابل توجهی در شعار سال دارد، باید برنامه عملیاتی با زمانبندی و تعیین اهداف، ارائه دهند.

وی افزود: موضوع ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی، مسئولیت و بار بزرگی است که دولت سیزدهم برای کسب رضایتمندی مردم به دوش کشید.

استاندار البرز گفت: باید مردم را از این امکانی که فراهم شده آگاه کنیم و با نظرسنجی از نگاه مردم و مدیران به بررسی میزان رضایتمندی، چالش‌ها و... در این طرح بپردازیم.

وی افزود: متولیان، باید بی وقفه بازار را زیر نظر داشته باشند و با هر گونه تخلف مقابله کنند. همچنین ضرورت دارد روند تامین کالاهای اساسی در استان رصد شود و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گیرد.

عبداللهی از جهادکشاورزی استان خواست تا مرغداری‌ها و مراکز پرورش دام سبک را در استان بررسی و در جهت افزایش ظرفیت و احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملکی: درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های انسانی است
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون