Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@07:00:02 GMT

87 درصد علت فوت رانندگان موتورسیکلت در اثر ضربه به سر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۰۸۲

رکنا: 87 درصد علت فوت رانندگان موتورسیکلت در اثر ضربه به سررییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ علت فوت 87 درصد از راکبان موتور سیکلت را ضربه به سر عنوان کرد.

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان مومنی در مورد علت تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ده ماهه سال 97 گفت: 38 درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است که 33 درصدر از این افراد بین 18 تا 28 ساله بوده و در 63 درصد تصادفات نیز موتور سواران به عنوان مقصر حادثه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ به موتورسیکلت سواران توصیه کرد حتما از کلاه ایمنی استفاده کرده و از کارهایی مانند استفاده از موبایل که باعث کاهش تمرکز می شو اجتناب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث حادثه پلیس حوادث حادثه پلیس اخبار حوادث پلیس راهور فوت موتورسیکلت تهران رانندگان عکس تهران زن قتل فیلم جوان عجیب مرد سرقت پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۷۸۲ میلیون دلار برای واردات قطعات موتور!

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران برای اولین بار با بررسی ۲۶۱ کد تعرفه، جزئیاتی از واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرده است.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور شد. این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

همچنین در این مدت ۱۴۱ میلیون و ۲۱۸ هزار دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده که ۲۴.۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی جزئیات واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت نشان می‌دهد که واردات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲، ۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو تحت عنوان ۲۱۷ کد تعرفه، وارد شده که ۳۱.۸۹ درصد افزایش داشته است.

در این مدت همچنین ۱۳۲ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار اجزا و قطعات خودرو صادر شده که ۲۵.۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزا و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

همچنین کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه ۳ کشور عمده طرف معامله برای واردات اجزا و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بررسی میزان صادرات و واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ هم بیانگر آن است که در این مدت ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار اجزا و قطعات موتورسیکلت تحت عنوان ۴۴ کد تعرفه عمدتاً به کشورهای عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر و در مقابل ۷۸۲ میلیون و ۶۱ هزار دلار وارد کشور شده است.

میزان صادرات و واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵۴ درصد و ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عمده ترین واردکنندگان اجزا و قطعات موتورسیکلت، شرکت‌های کویر موتور اوراسیا، نیرو موتور سامان و نیرو موتور سهند بوده‌اند که به ترتیب ۱۳.۱۰ درصد، ۹.۲۳ درصد و ۸.۲۳ درصد از ارزش کل این گروه کالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

چین با اختصاص ۶۱.۶۱ درصد از ارزش کل واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت کشورمان، اولین کشور طرف معامله در واردات این کالا بود و پس از آن امارات متحده عربی با سهمی معادل ۳۲.۹۳ درصد و تایلند با ۳.۱۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شایان ذکر است، در سال گذشته ۶۶ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است که حدود ۸.۴ میلیارد دلار آن به واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت اختصاص داشته است.

کد خبر 6083298 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • تصادفات دورن شهری منجر به فوت در استان ۱۸ درصد کاهش داشته است
  • تخصیص ۷۸۲ میلیون دلار برای واردات قطعات موتور!
  • عابران پیاده ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات در تهران
  • عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران