Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای مازندران، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از مالباخته مشخص شد، فرد یا افرادی با راه اندازی کانال تلگرامی در پوشش تبلیغات فروش گوشی تلفن همراه زیر قیمت بازار اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ محمدنژاد، افزود: کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند، رد متهم به کلاهبرداری اینترنتی را شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران، عنوان داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت با راه‌اندازی کانال تلگرامی تبلیغات فروش گوشی‌های تلفن همراه زیر قیمت بازار، کاربران را ترغیب به خرید می‌کرد و سپس به بهانه‌های مختلف، اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می‌کرد و تاکنون مبلغ ۴۰ میلیون ریال از این طریق کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ محمدنژاد توصیه کرد مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر فروش کالای ارزان قیمت است باشید، زیرا در بسیاری از موارد کلاهبرداران از این طریق مردم را فریب داده و با کشاندن آن‌ها به درگاه‌های جعلی بانکی، در صدد سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیر مجاز از آن‌ها هستند.

رئیس پلیس فتا با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد هرگز قبل از دریافت کالا وجه را به حساب فروشنده واریز و هیچ وجه به فروشندگانی که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به عنوان ودیعه مبلغی را درخواست می‌کنند اعتماد نکنید.

وی تاکید کرد حتماً دقت داشته باشید که با فروشنده به صورت حضوری ملاقات و مبلغ را پس از رویت کالا و مطمئن شدن از سلامت آن پرداخت کنید.

رئیس پلیس فتای مازندران در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردم اعلام کنند.

انتهای پیام/ک


دستگیری کلاهبرداری که ارزان می‌فروخت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایات شهروندان از کلاهبرداری که با برداشت مبالغی از کارت عابر بانک آن‌ها، نیرو‌های پلیس دست به کار شدند.

وی بیان کرد: ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی به دست آوردند که متهم به صورت زنجیره‌ای اقدام به برداشت مبلغ و خالی کردن حساب کارت‌های عابر بانک که شهروندان با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز می‌کند. 

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از بررسی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته در اطراف دستگاه‌های عابر بانک، کلاهبردار شناسایی و دستور دستگیری وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در گشت زنی‌های هدفممند شناسایی و دستگیر شد اصافه کرد: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی برای تکمیل تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی تهران شد. 

سرهنگ نادری در پایان به مردم به توصیه کرد: هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز حتما از دریافت کارت عابر بانک از دستگاه خودپرداز مطمئن شده و سپس اقدام به ترک محل کنید و از اعلام رمز کارت عابر بانک به افراد غریبه خودداری کنید. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • این گوشی ارزان و ارزشمند مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است!
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!