Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@08:37:22 GMT

واکنش سازمان هواپیمایی به برخی ادعاها

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۱۲۳

دیروز اولین سالگرد اتفاقی بود که یک غم بزرگ دیگر برای ایرانی‌ها رقم زد. هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان بعد ‏از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد و تمام سرنشینان آن از دست ‏رفتند. به همین مناسبت هم انتظار می‌رفت که اظهارنظر‌هایی از سوی مسئولان مختلف در مورد این حادثه شنیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این ‏وجود حرف‌های بهرام پارسایی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توانست توجهات زیادی را به خودش جلب کند، ‏چون به دو نکته جنجالی اشاره کرد که یکی عدم همکاری برخی از سازمان‌ها در به نتیجه رسیدن روند بررسی حادثه سقوط هواپیما ‏و دیگری باز بودن پرونده این ماجرا در کمیسیون اصل نود بود.

به گزارش شهروند، او گفت: «به‌رغم این‌که سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها به ‏صورت کامل با کمیسیون همکاری نکردند و از ارایه برخی مدارک سرباز زدند، با توجه به دلایل و مستندات متعدد جمع‌بندی ‏نهایی کارشناسان، یخ‌زدگی هواپیماست که این موضوع با دعوت از کمیته بررسی سانحه در کمیسیون هم مطرح شد‎. کمیسیون ‏اصل نود بعد از تکمیل پرونده هفته گذشته جلسه‌ای را در دفتر وزیر راه و شهرسازی تشکیل داد. این جلسه بیش از یک ساعت به ‏طول انجامید و کارشناسان ما مستندات خود را ارایه کردند. خوشبختانه وزیر کاملا به مسائل فرودگاهی و هواپیمایی آشنایی ‏داشته و روی این موضوع هم اشراف خوبی داشتند که این مسأله برای ما امیدوار‌کننده است. نظر ایشان این بود که پرونده باید ‏مسیر درست خود را طی کند و تأکید کردند که باید جلوی تضییع حق درگذشتگان این حادثه گرفته شود. از نظر ما جمع‌بندی این ‏جلسه مثبت و امیدوار‌کننده است و به‌زودی نتیجه بررسی‌ها را به صحن مجلس می‌دهیم.» ‏

او درحالی بر باز بودن این پرونده و تلاش ادامه‌دار برای بررسی ابعاد آن اشاره می‌کند که نزدیک به شش ماه پیش یعنی اواسط ‏مرداد ماه نتیجه نهایی بررسی‌ها و دلایل سقوط این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی منتشر شد و خطای خلبان، نقص آموزش و ‏یخ‌زدگی به‌عنوان مهمترین دلایل رخ دادن این حادثه اعلام شد. ‏

بیشتر بخوانید:

خانواده‌های قربانیان پرواز یاسوج خواستار معرفی مقصران اصلی

(ویدئو) تجمع خانواده‌های جانباختگان هواپیمای یاسوج

حالا هم رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره نحوه همکاری‌ها برای به نتیجه رسیدن ‏این پرونده می‌گوید: «من نمی‌دانم منظور آقای پارسایی از عدم همکاری و ندادن اسناد و مدارک چه بوده است، چون نه‌تن‌ها ‏درگیری و اصطکاکی در این زمینه وجود نداشته، بلکه ما تا این لحظه هر اقدامی که لازم بوده و برعهده ما گذاشته شده است انجام ‏داده‌ایم.» ‏

او ادامه می‌دهد: «از همان ابتدا گروه‌های یازده‌گانه‌ای برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و همچنین انجام اقدامات مقتضی تشکیل ‏شد و سازمان هواپیمایی هم در این گروه‌ها حضور داشت و مسئولیت‌هایی هم داشت. این مسئولیت‌ها کاملا انجام شده است ‏بنابراین من نمی‌دانم که ما کجای کار کوتاهی کردیم یا چه همکاری لازم بوده و نکرده‌ایم، نظر آقایان نماینده کاملا محترم است، اما ‏من واقعا نمی‌دانم که ایشان به چه نوع عدم همکاری اشاره کرده‌اند.» ‏

او در مورد باز بودن پرونده و در جواب این‌که آیا هنوز هم ابهاماتی در آن وجود دارد یا نه، می‌گوید: «مدیر کل حوادث و سوانح ‏سازمان هواپیمایی کشور هم روند بررسی حادثه را روی سایت این سازمان قرار داد و هم نتیجه بررسی‌ها را. در زمان بررسی ‏حادثه باید پارامتر‌های مختلفی بررسی می‌شد و بررسی هم شد، نتیجه بررسی‌ها هم در کمترین زمان ممکن روی سایت سازمان ‏قرار گرفت و در مصاحبه‌های مختلف هم تشریح شد. با این وجود اگر از نظر نمایندگان مردم حادثه هنوز هم ابعادی برای بررسی ‏دارد و آن‌ها فکر می‌کنند که براساس وظایف نمایندگی باید بررسی‌های بیشتر انجام شود، کاملا حق دارند که این کار را انجام ‏بدهند.» ‏

منبع: فرارو

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی سانحه هوایی سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس آخرین خبر‌ها قرار است ۴۰ درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر و سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود. استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

در ادامه دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: زنی موادفروش به نام سارا که با یک موتورسیکلت برقی اقدام به جابجایی و توزیع مواد مخدر می‌کرد در منزلش دستگیر شد. متهم بسیار ماهرانه ۶ کیلوگرم تریاک را در بدنۀ موتور جاساز کرده بود.

آتش سوزی منزلی در مجیدیه با یک فوتی.

به گفته سخنگوی آتش نشانی تهران، ساعتی پیش براثر حریق منزلی در مجیدیه یک مرد ۶۰ ساله با تایید عوامل اورژانش جان خود را از دست داد. حریق هم اکنون اطفا و محدوده ایمن سازی شده است.

و خبر دیگر اینکه ۳۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود.

بگفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین، موردمطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته که ۳۰ قطعه آن برای احداث پارکینگ عمومی در پایتخت تایید شده است.
این مطالعات با برداشت اطلاعات محدوده مورد مطالعه، شامل حجم تردد خودرو، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت مورد نیاز در محدوده مشخص می‌شود.

اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی آخرین خبر ویژه‌های امشب بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد، هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پرواز‌ها به مسافران جدید، به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند