Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@07:40:15 GMT

حمله به دولت در این شرایط منصفانه نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۲۲۸

حمله به دولت در این شرایط منصفانه نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علیرضا آوایی وزیر دادگستری امروز در جریان بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی استان قزوین، اظهار کرد: در این شرایط به جای اینکه نوک حمله را متوجه آن‌ها کنند به دولت که زیر فشار است و دشمنان همه مبادلات بانکی را با مشکل مواجه کرده‌اند حمله می‌شود.

وی ادامه داد: من اگر در دولت نیز حضور نداشتم خط‌مشی من همین بود چون همه انسان هستیم و لازمه کار ما انصاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: امسال شرایط ویژه‌ای در قیمت‌ها با نوسانات بازار و ارز ایجاد و هجمه‌هایی به دولت وارد شد ولی هرگز دفاع مطلق نمی‌کنم و نمی‌گویم در تصمیم‌گیری‌ها هیچ اشتباهی نبوده است ولی حقیقتاً منصفانه با دولت رفتار نمی‌شود.

آوایی افزود: این دولت با اندکی تغییرات تقریباً همان دولت یازدهم است و آیا در آن دولت نرخ ارز ثابت یا متغیر بود؟ و آیا در آن دولت نرخ ارز سیر صعودی یا کنترل شده بود؟ و اگر دولت ضعیف بود باید در آن دولت نیز این اتفاقات می‌افتاد.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی کار بسیار سختی را پیش رو دارد و باید در بررسی پرونده‌های ارجاع شده با دقت بسیار زیادی عمل کرده و مبادا آبروی چندین ساله یک فرد را با یک تصمیم‌گیری از میان ببرد.

آوایی تصریح کرد: یکی از آفات کار تعزیرات حکومتی و دادگستری عادی شدن کار است به‌گونه‌ای که برای قضات صدور حکم دستگیری، قرار بازداشت و بازرسی منزل عادی می‌شود درحالی‌که هرکدام از این تصمیمات یک زلزله در یک طایفه و خانواده ایجاد می‌کند.

وی گفت: ایجاد یک سوءسابقه و جریمه کردن یک بازاری، فرستادن یک دعوت‌نامه و احضاریه به تشکیلات قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی برای این مجموعه‌ها عادی است درحالی‌که کل اعتبار یک نفر را از بین می‌برد.

آوایی اظهار کرد: بسیاری از بازاری‌ها با سرمایه آبروی خود در بازار کار می‌کنند و گاهی وقت‌ها با یک حکم و کم‌دقتی آبروی ۴۰ ساله یک نفر در عرض پنج دقیقه از میان برده می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: از مجموعه تعزیرات حکومتی استدعا می‌کنم آنجا که باید بر اساس قانون پلاکاردی بر محل کسبی نصب شود با مراعات و دقت تمام و توجه به آثار و عوارض تصمیمات خود برای صدور حکم اقدام کنند چون این کار دقیقاً شبیه مرگ است.

وی تأکید کرد: باید حد متعادل را در این قضیه نگاه داشت و تجربه نشان داده است که هرکس با بی‌احتیاطی آبروی مردم را از میان برد؛ آبروی وی نیز در هر رده‌ای که بوده از میان رفته است.

وزیر دادگستری افزود: این دنیا بازتاب رفتار ما است و اگر با مردم دلسوزی کردیم با ما دلسوزی می‌کنند و اگر با بی‌پروایی آبروی مردم ریخته شود بی‌باکانه آبروی ما ریخته خواهد شد.

وی گفت: در این شرایط به‌ویژه در ایام عید مردم متوقع هستند که کمک کنیم و باید در گشت‌های مشترک شما با سازمان‌های مختلف با زحمت مضاعف برای رفع فشارها و مشکلات مردم تلاش شود تا مردم گران‌فروشی را تحمل نکنند.

آوایی تصریح کرد: از سوی دیگر نباید فضاهای سیاسی و اجتماعی مجموعه تعزیرات حکومتی را در قضایای هیجانی قرار دهد و به‌گونه‌ای رفتار شود که درنهایت به خود مردم ظلم صورت گیرد.

وی افزود: محدوده اختیارات ما در حوزه شرع و قانون است و سلایق مدیر، جو جامعه و رسانه‌ها نمی‌توانند برای ما معیار عمل باشند.

وزیر دادگستری مطرح کرد: ما نباید هیچ‌گاه شرافت حرفه‌ای و وجدان خود را از دست بدهیم و بدانیم باید یک عمر با تصمیمات خود زندگی کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دولت سرمایه سیاسی و اجتماعی مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با کندن چاله و تلنبار خاک بر آبروی رفته اش سرپوش می گذارد + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، ‌صهیونیست‌ها برای حفظ روحیه شهرک‌نشینان خود و همچنین بلااستفاده نشان ندادن سامانه‌های پدافندی نظیر گنبدآهنین، فلاخن داود و پیکان راهبرد کوچک انگاری حملات ایران را مورد استفاده قرار داده و به دروغ و تناقض روی آوردند.

پس از گذشت یک روز از حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی طبق راهبرد همیشگی خود، به کوچک‌انگاری حمله مذکور روی آورد. در یکی از این موارد ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از محل برخورد موشک‌های ایرانی مدعی شد که پرتابه‌های ایرانی حجم تخریب اندکی داشته‌اند و اساسا خسارت خاصی به زیرساخت‌های نظامی‌شان وارد نشده است! این ادعا درحالی مطرح شد که سرجنگی هر موشک حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته است و به عبارت دیگر برخورد آن به هر سطحی، حجم انفجاری عظیمی را برجای می‌گذارد.

در یکی از این ویدئوهای منتشرشده نه تنها اثری از انفجار و سوختگی به چشم نمی‌خورد، بلکه به شکل مضحکی خاک حفاری شده در گوشه تصویر دیده می‌شود. صهیونیست‌ها برای کم‌انگاری شدت صدمات موشکی ایران، چاله‌ای را حفر و خاک آن را در گوشه‌ای تلنبار کردند؛ دریغ از اینکه به خاطر داشته باشند هنگام اصابت موشک، خاک به اطراف پخش می‌شود.

این ادعا درحالی مطرح شد که رژیم صهیونیستی در همان شب حمله ایران، از انهدام ۹۹ درصدی پهپاد و موشک‌های ایرانی خبر داده بود. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل، بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین اعلام کرد که ۹۹ درصد از حدود ۳۰۰ پرتابه شلیک شده توسط ایران به اسرائیل توسط دفاع هوایی این رژیم منهدم شده است!

درحالی که تصاویر منتشرشده واقعیت دیگری به نمایش گذاشته و از اصابت موشک‌ها به پایگاه نواتیم، رامون و واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جبل‌الشیخ حکایت دارد. حتی برخی منابع آمریکایی نیز علیرغم وجود سانسور خبری شدید، از وارد آمدن خسارات به یک هواپیمای C-۱۳۰ در پایگاه هوایی نواتیم خبر دادند.

در همین چارچوب و برای پی بردن به نمایشی بودن دروغ صهیونیست‌ها، دقت در نوع مواجهه آن‌ها در شورای امنیت سازمان ملل که با بیان وحشت حاصله از شدت حملات موشکی ایران همراه بود نیز موثر خواهد بود.

نکته دیگری هم که در این چارچوب می‌توان به آن اشاره کرد به خبر یدیعوت آحارانوت مبنی بر تشکیل کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو مربوط می‌شود. این روزنامه یکشنبه شب اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو قصد دارد نشستی مطبوعاتی را به همراه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش برگزار کند. با این حال و پس از گذشت یک روز از این اتفاق خبری از برگزاری این نشست نشد.

گویا یوآو گالانت و بنی‌گانتز به سبب فرار نتانیاهو از تحمل فشار رسانه‌ها نسبت به این حمله، آن‌ها را به این نشست مشترک فراخوانده تا در فشار موجود شریکشان کند؛ وگرنه پر واضح است که اگر نتانیاهو ذره‌ای نسبت به موفقیت پدافندی رژیم صهیونیستی در حمله مذکور یقین داشت، برای استفاده تبلیغاتی در برابر رقبای داخلی نظیر بنی گانتس از آن استفاده می‌کرد و فرصت دستاوردسازی را به وی نمی‌داد.

در نهایت باید اذعان داشت که صهیونیست‌ها برای حفظ روحیه شهرک‌نشینان خود و همچنین بلااستفاده نشان ندادن سامانه‌های پدافندی نظیر گنبدآهنین، فلاخن داود و پیکان راهبرد کوچک انگاری حملات ایران را مورد استفاده قرار داده و به دروغ و تناقض روی آوردند.

همچنین در بعد دیگر آن‌ها این هدف را دنبال می‌کنند که خود را از فشار موجود مبنی بر دادن پاسخ متقابل رها کرده و نسبت به این امر توجیهی بتراشند؛ توجیهی با این مضمون که چون حمله مذکور برای ما مشکل خاصی ایجاد نکرد، پس نیازی هم نیست پاسخی گسترده و متناظر به آن داده شود.

وگرنه ایجاد حفره‌های ساختگی، سانسور شدید رسانه‌ای و ممنوعیت در خبررسانی پیرامون این موضوع، دلیل دیگری جز سرپوش گذاشتن بر آسیب وارد شده نخواهد داشت.

کد خبر 844927 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه دفاع - موشک بمب

دیگر خبرها

  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • اسرائیل با کندن چاله و تلنبار خاک بر آبروی رفته اش سرپوش می گذارد + عکس
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو پنج نفر از محکومان کهگیلویه و بویراحمد
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • نظر سخنگوی تعزیرات حکومتی درباره حق کمیسیون رانندگان تاکسی‌های اینترنتی
  • فیلم| سخنگوی تعزیرات حکومتی: تولید پژوپارس با رفع مشکلات ادامه پیدا می کند
  • تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید
  • دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی منصفانه نیست