Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، سرطان معده را شایع ترین بیماری سرطانی در بین مردان این استان اعلام کرد.

دکتر بابک نخستین روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا، میزان شیوع سرطان معده در بین جمعیت مردان استان اردبیل را 41.43 درصد اعلام کرد و گفت: سرطان پوست با 15.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

73 درصد، سرطان کولورکتال با 12.77 درصد، سرطان ریه با 12.15 درصد و سرطان پروستات با 10.9 درصد شایع ترین بیماری سرطانی در بین جمعیت مردان استان اردبیل است.
وی میزان مرگ در میان جمعیت زنان و مردان گروه سنی 70-30 سال به علت انواع سرطان ها در مردان را 117.2 نفر در یکصد هزار نفر و در بین جمعیت زنان نیز 88 نفر در یکصد هزار نفر عنوان کرد.
دکتر نخستین همچنین با اشاره به مخاطرات جدی فشار خون بالا و دیابت، میزان بروز شیوع فشار خون بالا در جمعیت مردن استان اردبیل را 27.5 درصد و دیابت را نیز 11.5 درصد اعلام کرد.
وی با اشاره اجرای طرح خطرسنجی مردان در استان اردبیل به مناسبت هفته ملی سلامت مردان اضافه کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی به تمام مردان 59- 30 سال، خدمات بهداشتی و خطر سنجی به صورت رایگان ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین افزود: در حال حاضر از جمعیت 30 سال به بالای تحت پوشش استان، 50.5 درصد جمعیت مردان و 79.2 درصد جمعیت زنان خطرسنجی شده اند.
وی اظهار کرد: به رغم بالا بودن شیوع بیماریهای قلبی در مردان، تعداد مراجعه مردان برای انجام خطرسنجی کمتر از جمعیت زنان اسست و این امر منجر به عدم شناسایی عوامل خطر شده و احتمال خطر سکته های قلبی و مغزی در مردان را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تمامی مردان 59- 30 سال، خدمات تن سنجی، بررسی الگوی تغذیه، بررسی وضعیت مصرف مکمل ها و تجویز ویتامین دی به صورت ماهانه، بررسی مصرف دخانیات، غربالگری مصرف الکل و مواد مخدر و داروهای روانگردان، بررسی سلامت روان، بررسی سوابق بیماری فردی و خانوادگی و بیماری های اولویت دار گروه سنی (قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، دیس لیپیدمی) به صورت رایگان ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: انجام آزمایش قند و کلسترول خون، اندازه گیری فشار خون و تعیین محدوده آن، ارزیابی ریسک حوادث قلبی عروقی در 10 سال آینده و انجام اقدامات متناسب با درصد خطر، بررسی شرح حال، علائم و نشانه های سرطان کولورکتال(روده بزرگ) و انجام آزمایش FIT، بررسی فعالیت جسمانی، غربالگری بیماری سل نیز در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی به صورت رایگان صورت می گیرد.
دکتر نخستین اضافه کرد: همه ساله در هفته اول اسفندماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برنامه هایی به مناسبت هفته ملی 'سلامت مردان ایران' برگزار می‌شود و این مناسبت فرصتی برای آموزش عموم مردم در جهت بهبود وضعیت سلامت مردان جامعه، ترغیب برای مراجعه زودهنگام به پزشک، تشخیص و شروع به موقع درمان بیماری های شایع مردان و در عین حال، فراهم کردن خدمات بهداشتی و درمانی رایگان برای گروه های محروم از این خدمات است.
وی 'مردان فعال تر، مردان سالم تر' را شعار امسال هفته ملی سلامت مردان اعلام کرد و گفت: مردان به عنوان نیمی از جمعیت، نیروی مولد جامعه و ضامن امنیت خانواده و جامعه، با مخاطرات بیولوژیک، فیزیولوژیک و محیط ویژه‌ای رو به رو هستند که سلامت آنها را تهدید می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل میزان مرگ های زود هنگام(70-30سال) در این استان طی سال گذشته را بین جمعیت مردان 439.4 در یکصد هزار نفر و در بین زنان همین گروه سنی 258.9 در یکصد هزار نفر اعلام کرد.
1905/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان سرطان معده اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج