Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه خانواده‌ها باید با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند گفت: ۵ هزار کاربر با اولویت کارمندان دولت می‌توانند در استان یزد از نرم افزار ""مجاز یار " استفاده کنند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه ظهر امروز در شورای اداری استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای اظهار داشت: امروزه به شکلی پیش می‌رود که اغلب افراد از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند که در کنار مزایایی که دارد، معایب بسیاری نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه اغلب این شبکه‌های مجازی در سیطره قدرت‌های بزرگ است که بتوانند اهداف خود را به پیش ببرند گفت: ما باید به شکلی در کشور برنامه ریزی و عمل کنیم تا بتوانیم از این شبکه‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این شبکه‌ها تبدیل به پدیده آسیب‌زا و آسیب دیده تبدیل شده و افراد زیادی ساعت عدیده‌ای از زندگی خود را به جای اینکه به اندیشیدن و زندگی واقعی بگذرانند، در این شبکه‌ها سیر و به شکل ناپسندی از روابط شبکه‌ای می‌پردازند.

خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی!دغدغه سلبریتی‌های ورزشی؛ واقعی یا مجازی؟فروشنده در بازار خودرو زیاد شد؛ جولان نمایندگی‌ها در فضای مجازی

خامسی هامانه ادامه داد: اگر این شبکه‌ها به درستی استفاده قرار می‌گرفت می‌توانست اثرات مثبت بسیاری را در پی داشته باشد ولی متاسفانه به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل سبب بروز مشکلات زیادی در سطح کشور شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به خطرات شبکه‌های اجتماعی گفت: سازمان امور اجتماعی کشور در راستای کنترل ملی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نرم افزار مجاز یار را راه اندازی کرده است که اهداف بسیاری را در این زمینه پیگیری می‌کند که مهمترین آن آشنایی خانواده‌ها با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: برنامه آموزشی مجاز یار، سیستمی مبتنی بر تلفن همراه است که می‌توان آن را کنترل کرد و در این راستا برای استان‌ها یک سهمیه در نظر گرفته شده است که در استان یزد 5 هزار کاربر با اولویت کارمندان دولت و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی