Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار محمد پاکپور در حاشیه مراسم «گرامیداشت شهدای مدافع امنیت و آرامش» که امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پس از آنکه قطعات خودروی انتحاری جاده خاش زاهدان را تحویل برادرانمان در نیروی انتظامی دادیم، آن‌ها مدل خودرو را به ما اعلام کردند و پس از آن نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نزسا کار شناسایی، دستگیری و انهدام تیم پشتیانی کننده تروریست‌ها را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو روز قبل اولین سرنخ ما که یک خانم بود شناسایی و دستگیر شد و از طریق این خانم، به افراد دیگر رسیدیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: دو نفر از عناصری که در تیم تروریستی جاده خاش - زاهدان بودند پاکستانی بودند و عامل انتحاری یک فرد پاکستانی به نام «حافظ محمد علی» بود؛ فرد دیگری از پاکستان در این تیم حضور داشتند. سه نفر از منطقه سیستان و بلوچستان بودند که دو نفر از آن‌ها دستگیر شده و یک نفر دیگر هم که متواری است ان‌شاالله دستگیر خواهد شد.

سردار پاکپور یادآور شد: این تیم تروریستی مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بود و قرار بود این تیم در ۲۲ بهمن هم اقدامات انتحاری انجام دهند، ولی از آنجا که ما برای دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن تمهیدات زیادی داشتیم تروریست‌ها موقق یه انجام اقدامات تروریستی نشدند.

وی افزود: حتی در مرز هم در ایام دهه فجر، عناصر تروریست تلاش‌های زیادی برای انجام اقدام تروریستی کردند، اما موفق نشدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اما در نهایت در جاده خاش زاهدان یک اقدام کور انجام دادند و اتوبوس حامل پاسداران را منفجر کردند.

وی افزود: از همه عزیزان‌مان که در سیستان و بلوچستان اعم از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی که در مدت اخیر تلاش‌های زیادی داشتند تشکر می‌کنم.

سردار پاکپور در پایان با بیان اینکه گفت‌وگو‌های زیادی هم در سطوح نظامی و هم در سطوح سیاسی با پاکستان در حال انجام است تا آن‌ها توجه بیشتری به امنیت مرز‌های خودشان داشته باشند، گفت: ما به دنبال ریشه‌کنی گروه تروریستی جیش‌الظلم و سایر گروهک‌های تروریستی هستیم.

در شامگاه ۲۴ بهمن، گروهک تروریستی جیش‌الظلم که ترور ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه را در کارنامه خود دارد، با حمله انتحاری به اتوبوس پاسداران کشورمان در جاده خاش - زاهدان، موجب شهادت ۲۷ مرزبان ایران اسلامی و زخمی شدن ۱۲ تن از آن‌ها شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت و آرامش ایران اسلامی بسیج جاده سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟/ مدیر گروهی که همه کاره رزیدنت است

علی سلحشور متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و درد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکلات مختلف رزیدنت‌ها اظهار کرد: گرفتن مرخصی یکی از چند ده مشکل رزیدنت‌ها است. به طور کلی هر رزیدنت ۲ و نیم روز در ماه حق استفاده از مرخصی دارد، اما این موضوع زمانی اجرایی می‌شود که مدیر گروه اجازه دهد؛ بنابراین اگر مدیر گروه اجازه ندهد رزیدنت به هیچ عنوان نمی‌تواند از حق قانونی خود استفاده کند. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع مدیر گروه‌ها این اجازه را به رزیدنت‌ها نمی‌دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که مربوط به کرامت انسانی رزیدنت‌ها می‌شود ادامه داد: شیفت‌ها و کشیک‌ها یکی دیگر مشکلات گسترده رزیدنتی است. دستیار سال اولی در همان روز اول، کشیک ۲۴ ساعته تخصصی قرار می‌گیرد یعنی رزیدنت تا چند ساعت قبل پزشک عمومی بوده؛ اما حالا باید کار یک پزشک متخصص را انجام دهد که گاهاً با برخورد‌های نامناسب دستیار‌های سال بالاتر مواجه می‌شوند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی افزود: در میان اساتید یکسری قوانین نانوشته وجود دارد که به صورت عرف در بسیاری از بیمارستان‌ها، رشته‌ها و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود به عنوان مثال یک رزیدنت سال اولی حق صحبت با اساتید را ندارد. در برخی موارد اساتید حتی جواب سلام رزیدنت را هم نمی‌دهند. همه اینها قواعد نانوشته‌ای است که در بسیاری از رشته درحال اجرا است.

دستیاران خانم اجازه باردار شدن ندارند

سلحشور به گرفتن تعهد از دستیاران خانم اشاره کرد و گفت: از بانوان متاهل تعهد گرفته می‌شود که در دوره رزیدنتی زنان، اجازه باردار شدن ندارند و دلیل هم فقط این است که در دوره بارداری این شخص چه کسی قرار است کار او را انجام دهد؟

وی بیان کرد: دوگانگی شدیدی در دوره رزیدنتی وجود دارد که رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟ بسیاری از مشکلات با پاسخ این سوال حل می‌شود چرا که آنها به دلیل دانشجو بودن حقوق ندارند، بیمه تامین اجتماعی و درمانی نمی‌شوند، ۴ سال دوره رزیدنتی سابقه کار حساب نمی‌شود، تقریبا دو تا سه برابر تایم موظفی را در بیمارستان در حال ارائه خدمت هستند، مرخصی به صورت عادی ندارند.

رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟

متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و درد تصریح کرد: اگر رزیدنت‌ها فقط دانشجو هستند چرا از یک رزیدنت سال سوم جراحی، شکایت و حکم حبس بریده شد؟ اگر رزیدنت فقط دانشجو است، چطور مهر دارد و با آن مهر کار درمانی انجام می‌دهد؟ اگررزیدنت دانشجو است پس چگونه بسیاری از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در شبانه روز بدون حضور هیات علمی خدمات رسانی می‌کنند؟ بنابراین اولین موضوعی که باید مشخص شود این است که رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟ باید به شکل واضح در رابطه با این موضوع صحبت شود.

سلحشور گفت: اخیرا معاونت آموزشی وزارت بهداشت نامه‌ای را ارسال کرد که در ابتدای آن مطرح شده است که رزیدنت دانشجو است، در اواسط آن گفته شده است که رزیدنت نیروی کار است و در انتهای آن نامه مجدد مطرح شده است که رزیدنت دانشجو است. موضوع مهم و قابل ذکر این است که اگر رزیدنت دانشجو نیست پس باید حقوق دریافت کند و براساس کاری که انجام می‌دهد به آن حکم حبس، قصور پزشکی و دیه بریده شود. کسی که کار می‌کند باید حتما بیمه شود. برای کسی که بیمه نیست و حقوق ندارد چگونه حکم قضایی صادر می‌شود؟

مدیرگروهی که همه کاره رزیدنت است

وی بیان کرد: رزیدنت‌ها به دلیل لجبازی‌های مدیرگروه‌ حتی نمی‌توانند به وضعیت خود اعتراض کنند، زیرا در صورت اعتراض براساس آیین نامه، مدیر گروه می‌تواند رزیدنت را به ارتقا معرفی نمی‌کند و اگر این کار ۳ بار تکرار شود فرد به کل تخصص را از دست می‌دهد. لازم به ذکر است که یکی دیگر از مباحث و مشکلات مهم رزیدنت‌ها، مدیرگروه‌ها هستند که همه چیز دستیاران در دست آنها است.

این متخصص بیهوشی افزود: در قانون جوانی جمعیت گفته شد که خانم‌های متاهل دارای فرزند شیفت شب نداشته یا کمتر حضور داشته باشند، اما این موضوع زمانی انجام می‌شود که مدیر گرروه موافق باشد؛ حال سوال این است که اگر قرار است مدیر گروه تصمیم گیرنده باشد اصلا چرا قانون تعریف می‌شود؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنوزی: سرمربی خوب خارجی برای تراکتور انتخاب می‌کنیم/ سال آینده بازیکنان بزرگ می‌گیریم
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟/ مدیر گروهی که همه کاره رزیدنت است
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • گذرگاه تورخم مسدود شد