Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که حقوق های تا دو میلیون و 750 هزار تومان در ماه از مالیات معاف شوند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس بند الف تبصره 6 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند.

نمایندگان در این بند مقرر کردند که سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(84) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1398 سالانه مبلغ سیصد و سی میلیون ریال تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه(به استثنای تبصره های(1) و (2) ماده(86) قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده(5) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب 16/12/1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی) مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده‌درصد (10%) و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده‌درصد (15%) و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست‌درصد (20%) و نسبت به مازاد چهاربرابر تا شش برابر مشمول مالیات بیست و پنج‌درصد (25%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج‌درصد (35%) است.

نمایندگان همچنین تصویب کردند: میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(57) و (101) قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ دویست و پنجاه و هشت میلیون ریال تعیین می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس حقوق مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)

 صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه‌شده است که به طور کلی توسط کارفرما تامین و پرداخت خواهد شد.

صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود ؟