Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@10:03:23 GMT

حمله کیهان به رشیدپور: ژست منتقد نگیر!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۴۲۲

روزنامه کیهان نوشت: رضا رشیدپور، مجری برنامه تلویزیونی حالا خورشید در یکی از قسمتهای این برنامه با اشاره به تیتر اصلی یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای با عنوان «پراید 45 میلیون تومانی»، گفت: «اگر خواب‌آلود هستید یکبار دیگر چشمانتان را بمالید و نگاه کنید،پراید 45 میلیون تومان.من از آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر صنعت و نهادهای نظارتی می‌پرسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله آدم را گیج می‌کند. شما می‌روید آن سوی دنیا جلسه می‌گذارید و می‌گویید چنین می‌کنیم و چنان، پس ما بگوییم که این حرف‌ها معتبر هستند؟! نیستند؟! چطور ممکن است که ما در داخل کشورمان نتوانیم قیمت پراید را کنترل کنیم؟!».

گلایه‌های این مجری تلویزیونی از عملکرد دولت در حالی است که وی در انتخابات ریاست‌جمهوری مجری برنامه‌های انتخاباتی روحانی بوده است. وی در آن مقطع با حمایت تمام و کمال از روحانی شعار می‌داد که «سیاست خارجی دولت مورد تایید ماست».

امثال رشیدپور در مقطع حساس و مهم انتخابات ریاست‌جمهوری در قالب سلبریتی‌های همه چیزدان، به جای بررسی دقیق و موشکافانه برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها و بررسی سابقه نامزدهای ریاست‌جمهوری، این انتخاب بسیار مهم را در حد یک کنش هیجانی تقلیل داده و مردم را نیز به انتخاب هیجانی تشویق می‌کنند.

منتقدان در همان مقطع انتخابات تاکید داشتند که رویکرد سیاست خارجی و همچنین رویکرد اقتصادی دولت دچار نقص‌های فاحش است و این روند به کوچک شدن سفره مردم منجر خواهد شد. اما رشیدپور و امثال وی با حمایت از دولت، این نواقص را انکار می‌کردند.

اکنون‌اشخاصی همچون رشیدپور، به هیچ عنوان نمی‌توانند ژست منتقد به خود گرفته و گلایه کنند. این افراد خود مسبب وضع موجود هستند و بایستی درخصوص حمایت خود از دولت، به افکار عمومی پاسخگو باشند. این افراد باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا اجازه انتخاب منطقی را از مردم گرفتند؟!

لازم به ذکر است که رشیدپور-بهمن 96- در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با رئیس‌جمهور، ژست منتقد به خود گرفته بود و با اشاره به افزایش نرخ دلار از روحانی پرسیده بود:«خیال مردم بابت نرخ ارز راحت باشد؟»! و روحانی در پاسخ گفت:«بله خیال مردم راحت باشد»!

یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به گلایه‌های رشیدپور به قیمت پراید نوشت: «..اگر انتقادات امروزتان به روحانی واقعی است و واقعا نمی‌خواهید شوآف کنید، یکبار صادقانه به مردم بگویید: «به خاطر رای و تبلیغ روحانی عذرخواهی می‌کنم...».»

سلبریتی واقعی!

در برنامه تلویزیونی پایش- یکشنبه شب- که با حضور کارآفرینان برتر کشور برگزار شد، یکی از کارآفرینان برتر با اشاره به دیگر کارآفرینان حاضر در استودیو گفت:«مردم، اینها برندها و سرمایه‌ها و چاههای نفت کشور شما هستند، سلبریتی‌های شما همین افراد هستند، با اینها باید سلفی بگیرید.مردم تقصیر خودتان هست.بالش نرم زیر سر اینها(سلبریتی ها) می‌گذارید.تقصیر خودتان هست که (با دنباله روی از سلبریتی ها) رای می‌دهید.حالا گوشت بخرید 115 هزارتومان!».

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پیام بهاری تلویزیون: صداوسیما شکست خود را پذیرفت

در همین چند روز که برنامه‌های نوروزی تلویزیون در حال پخش است، اولین نکته‌ای که به چشم می‌خورد، حضور پررنگ سلبریتی‌ها در تمام شبکه‌هاست.

به گزارش عصر ایران، پخش فصل جدید سریال زیرخاکی آغاز شده است و در همین چند قسمت اولیه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و انصافا که زوج پژمان جمشیدی و ژاله صامتی کاملا اوقات شاد و مفرحی را به داخل خانه‌ها بازگردانده‌اند.

از طرف دیگر هر وقت که به برنامه‌های ویژه عید نورزو نگاه می‌کنید چند سلبریتی در کنار مجری‌ها ایستاده‌اند و در حال حرف زدن هستند، در برنامه شب عیدی شبکه دو آقا رشید، بابک افرا، امیر علی اکبری (مبارز MMA)، سیروس میمندی، علی صالحی، حمیدرضا پگاه، ایرج نوذری، احمد نجفی و ... در برنامه سال نو شبکه سوم سیما مهران غفوریان، شهاب عباسی، بیژن بنفشه خواه، حسین سلیمانی، مصطفی راغب، رامین نصیر ناصر، نعیمه نظام دوست، سینا حجازی، حامد همایون، سالار عقیلی، امید حاجیلی و ... فقط بخشی از مهمانان برنامه‌ها بودند.

مصطفی قاسمی، روزنامه‌نگار در مطلبی با عنوان «پایان ماه عسل آقا وحید» نوشت: «احتمالا ویدیوی اذان گفتن بنیامین بهادری را دیده‌اید که به نوعی آغازگر جنجالی ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ تلویزیون بود. برنامه‌هایی که با دورهمی سلبریتی‌ها در اغلب شبکه‌ها و شیرین‌کاری‌های آقای «جدی می‌فرمایید؟» ادامه یافت و از فردا با اجرای مریم مومن شرکت‌کننده ثابت مافیا‌های نمایش خانگی در شبکه ۵ پیگیری می‌شود. جالب نیست که صداوسیمای ضدسلبریتی وحید جلیلی به صداوسیمای پرسلبریتی امروز برسد؟»

آنچه مهم است این است که تلویزیون و مدیران صداوسیما به این نتیجه رسیدند که نتیجه سال‌ها کار و زحمت دیگران را نمی‌توان یک شبه دور ریخت و به جای آن اتفاقی را رقم زد که فقط مطلوب خودمان است حال به هر دلیلی... جایگزین سازی با برنامه‌های مشابه و کپی برداری و... هم باز جوابگو نیست.

حتی اذعان خود مدیران صداوسیما به افت شدید بینندگان تلویزیون هم به عنوان یک نوع واقع بینی باید تلقی شود و به قولی پذیرفتن شکست اولین قدم برای راه به سوی پیروزی است.

رسانه مهمی، چون تلویزیون به ویژه در کشور ایران که هیچ گونه رقیبی در بخش خصوصی یا نیمه خصوصی ندارد و یک نهاد کاملا دولتی است (پولش را از دولت می‌گیرد) که بر اساس پول مالیات و درآمد ملی می‌چرخد، باید به دور از هرگونه جناح بازی یا دسته و گروه بندی برای همه مردم ایران برنامه بسازد.

این مهم رقم نمی‌خورد مگر این که یک نگاه بالادستی فراجناحی در میان مدیران صداوسیما حاکم باشد که این مهم را تمییز دهد که قرار نیست همه چیز را فدای چند ایده کرد.

اتفاقا حال همان ایده‌هایی که قبلا همواره به عنوان شمشیر نقد از طرف برخی افراد و مدیران کنونی صداوسیما به همه طرف زخم می‌زد در مجال محک قرار گرفت و مشخص شد که حتی در حد همان ایده هم جوابگو جامعه امروز ایران نیست.

حال احتمالا در شب‌های آینده و شب سال تحویل بسیاری سلبریتی و برنامه سازان دیگر هم پا به عرصه تلویزیون خواهند گذاشت و این جعبه جادو تماشایی‌تر خواهد شد. فصل جدید نون خ در راه است، عمو پورنگ به شبکه دو برگشته است، ایرج طهماسب قرار است برای شبکه نسیم برنامه مهمانی را بسازد.

برنامه‌های گفتگومحور، چون شب خوش و برمودا در حال پخش است که هر کدام مهمانان خاص را دعوت می‌کنند که برخی اوقات همان سلبریتی‌ها هستند، یا خود سلبریتی‌ها مجری برنامه هستند مانند محمدرضا گلزار، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، یوسف تیموری و ... از مهران مدیری هم برای ادامه همکاری دعوت به کار شده است و ...

آنچه پر واضح مشخص است این است که مدیران صداوسیما و علی الخصوص تلویزیون پذیرفتند که خرچ هزاران میلیارد تومان از پول بیت المال بدون مخاطب هیچ دستاوردی برای هیچ کس نخواهد داشت.

خلاصه کلام این که اولین پیام بهاری سال ۱۴۰۳ این است: صداوسیما شکست خود را پذیرفت واین اتفاق خوبی است.

دیگر خبرها

  • «هایده» و «معین» در تلویزیون؛ مخاطب هم می‌آید؟
  • کیهان پیگیر مجازات زن درمانگاه قم که سوژه عکاسی طلبه جنجالی شد
  • اولین پیام بهاری تلویزیون: صداوسیما شکست خود را پذیرفت
  • چرا واقعیت‌نگاری و امیدآفرینی در قاموس غربگرایان نیست؟
  • کیهان پیگیر مجازات زنی که در درمانگاه قم سوژه عکاسی یک طلبه شد/ او خلاف شرع کرده،با فحاشی و هتاکی،به تشویش اذهان عمومی هم پرداخته است
  • حمله کیهان به ظریف: علیه سردار جعفری تهمت زدی، باید پاسخگو باشی
  • حمله کیهان به ظریف بعد از یک روز ذوق زدگی!
  • واکنش روزنامه کیهان به هشتگ «من سلیطه‌ام»
  • واکنش کیهان به هشتگ «من سلیطه‌ام»
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی کنند /اگر این دولت حتی اندکی از موفقیت‌های دوره اول دولت روحانی را داشت چه انتظاری از رسانه‌ها داشت؟