Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس که به‌طور مستقیم برای 650 نفر اشتغال ایجاد کرده و صیانت از محیط زیست یکی از اهداف کلیدی آن است، با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه بندرعباس به عنوان یک پروژه مهم زیست‌محیطی دقایقی پیش (دوشنبه، 29 بهمن‌ماه) با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در محل این پالایشگاه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت‌گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحدهای مهم این طرح هستند. 
این طرح از جمله طرح‌های زیست محیطی همسو با برنامه‌های بهبود کیفیت محصولات تولیدی و صیانت از محیط زیست وزارت نفت به‌شمار می‌آید که اجرای آن افزون بر بهبود کیفیت فرآورده نفت‌گاز و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، سبب بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی به منظور حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور و همچنین ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و گام مهمی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است.
تکمیل و راه‌اندازی واحدهای جدید پالایشگاهی با وجود حجم کار سنگین، پیچیدگی‌های ویژه و فناوری پیچیده، اقدامی بسیار حساس و تخصصی است که به دانش روز نیاز دارد و مایه غرور و افتخار است که این اقدام‌ها بدون حضور نیروهای خارجی و با اتکا به تعهد، تخصص، خودباوری، خردجمعی و زحمات شبانه‌روزی نیروی انسانی توانمند پالایشگاه نفت بندرعباس، به‌صورت هماهنگ و یکپارچه و با مراعات دقیق الزامات، مقررات، اصول و موازین بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و بر اساس دستورعمل‌های فنی سازندگان دستگاه‌ها و تجهیزات و با رعایت استانداردهای مربوطه اجرایی شده است.
این طرح با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین و ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده‌های نفتی و حفظ و صیانت از محیط زیست اجرا شده و به موجب آن، کیفیت بنزین تولیدی براساس استاندارد یورو 5 و نفت‎گاز تولیدی نیز براساس استاندارد یورو 4 خواهد بود. احداث واحدهای مهمی نظیر تصفیه نفتای سبک و سنگین، تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب‌های ترش، بازیافت و جامدسازی گوگرد، مخازن جدید و همچنین واحدهای جدید آب، برق و بخار از جمله واحدهای تولید برق، بخار، آب‌شیرین کن، واحد آب گردشی خنک‌کننده، ازت، هوا، سوخت و ... در نظر گرفته شده است.

شانا/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CW5 برچسب ها: بندرعباس ، بنزین ، نف ، گاز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بندرعباس بنزین نف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، گفت: سپاه افتخار امت اسلامی است و در تمام عرصه‌ها خدمات شایان و ارزنده‌ای را ارائه کرده و مردم همواره از آثار و برکات آن بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: یکی از کارهای ماندگار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به واسطه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در استان هرمزگان احداث پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس بود که کشور را در تولید بنزین به خودکفایی رساند و تحریم‌های این حوزه را بی‌اثر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، بیان‌کرد: ضربه کاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی دل هر انسان آزاده‌ای فارغ از اینکه چه دینی داشته باشد را شاد کرد و جا دارد از این بابت نیز قدردان این فتح و ظفر بزرگ باشیم.

حجت الاسلام عامری با بیان اینکه یک سال بیشتر از عمر ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس باقی نمانده است، گفت: شورای ششم با این نگاه شهردار بندرعباس را از بین پاسداران انتخاب کرد که ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران به کمک شهر بیاید.

وی عنوان‌کرد: در سه سال گذشته از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء استفاده نشده است در حالی که شهر بندرعباس مشکلات زیرساختی عدیده‌ای دارد و وضعیت بافت فرسوده نامطلوب است از این رو اگر توان اجرایی و مهندسی قرارگاه خاتم پای کار بیاید بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر 6086594

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد