Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@11:00:30 GMT

مشهوریت ظریف در چین خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۴۸۰

مشهوریت ظریف در چین خبرساز شد

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار امروز سه‌شنبه با همتای ایرانی خود که به پکن سفر کرده، از سخنرانی روز یکشنبه «محمدجواد ظریف» در کنفرانس امنیتی مونیخ تمجید کرد و گفت: فکر می‌کنم که صدها میلیون چینی هم صحبت‌های شما را تماشا کردند و حالا شما (در چین) فرد مشهوری هستید».

به گزارش صدای ایران از فارس، وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه ایران ضمن تمجید از سخنان او در کنفرانس امنیتی مونیخ بر تقویت مشارکت استراتژیک پکن با تهران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر خارجه چین امروز سه شنبه در دیدار با همتای ایرانی خود طی اظهاراتی کوتاه که در حضور خبرنگاران مطرح شد، بر روابط خوب و دوستی طولانی مدت پکن-تهران و لزوم تقویت این روابط تاکید کرد.

«وانگ یی» در دیدار با «محمد جواد ظریف» گفت: «در تلویزیون دیدم که شما در کنفرانس امنیتی مونیخ با صدای بلند و شفاف از حقوق ایران دفاع کردید. فکر می‌کنم که صدها میلیون چینی هم صحبت‌های شما را تماشا کردند و حالا شما (در چین) فرد مشهوری هستید».

وزیر خارجه چین افزود: «می‌خواهم از این فرصت برای انجام یک مکالمه استراتژیک عمیق با دوست قدیمی‌ام به منظور تعمیق اعتماد استراتژیک بین کشورهایمان و اطمینان از پیشرفت تازه در مشارکت استراتژیک و روابط جامعه دوجانبه‌مان استفاده کنم».

وزیر خارجه ایران هم در اظهارات کوتاهی در حضور خبرنگاران گفت: «روابط ما با چین، برای ما بسیار با ارزش است. ما مشارکت استراتژیک جامع بین ایران و چین را یکی از مهم‌ترین روابط (خارجی‌مان) می‌دانیم».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف چین مشهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبگاه «پاکستان آزرور»، رضا امیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز شنبه ضمن بازدید از وزارت کشور پاکستان با «محسن نقوی» وزیر این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور‌های این دیدار پیرامون سفر آتی رئیس جمهور ایران به پاکستان بود.

این دیپلمات ایرانی جزئیات سفر رئیسی را به وزیر کشور پاکستان توضیح داد.

وزیر کشور پاکستان در این دیدار افزود: با توجه به شرایط منطقه این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور ایران موجب تقویت بیش از پیش روابط و سنگ بنای توسعه همکاری‌های دوجانبه باشد.

وزیر کشور پاکستان بر لزوم تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و مقابله با سایر چالش‌ها تاکید و بر روابط دیرینه تهران و اسلام آباد و تعهد پاکستان به تقویت روابط برادرانه با ایران تاکید کرد.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نیز پیش از سفر آتی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت که پاکستان در موقعیتی است که پروژه خط لوله گاز با ایران را تکمیل می‌کند و در این باره تصمیم می‌گیرد.

آصف گفت: ما در حال ساخت خط لوله گاز در سمت از گوادر تا مرز ایران هستیم.

بر اساس این گزارش، پاکستان کار ساخت ۸۰ کیلومتری خط لوله گاز پاکستان-ایران را از گوادر آغاز کرده است. این توسعه در بحبوحه مخالفت صریح آمریکا با این پروژه دوجانبه همراه با هشدار‌هایی درباره تحریم‌های احتمالی صورت گرفت.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به تنش‌های مرزی بین دو کشور همسایه در ماه ژانویه گفت که روابط پاکستان و ایران علیرغم حادثه‌ای که پیشتر رخ داد، مستحکم است.

او اظهار داشت: پیشرفت‌ها در پروژه خط لوله گاز باعث تقویت بیشتر روابط دوجانبه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است