Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@06:52:49 GMT

بارشهای برف و باران خراسان رضوی را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۶۸۳

بارشهای برف و باران خراسان رضوی را فرا می گیرد

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه ها و مدلهای هواشناسی با گسترش سامانه بارشی در این استان انتظار می رود از عصر امروز با افزایش ابرناکی و شدت وزش باد، شاهد بارش برف و باران در برخی نقاط استان باشیم.
بر اساس این اطلاعیه بارشها از نواحی شمال غرب خراسان رضوی شروع می شود که در بیشتر نواحی استان این بارشها به شکل باران و در طول شب تبدیل به برف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس تحلیل مدلهای هواشناسی بیشترین حجم بارش ها طی این مدت در شهرستان ها و توابع مشهد، فریمان، کلات، اطراف تربت حیدریه، سرخس، باخرز، تایباد، خواف و درگز به ویژه نواحی شرقی استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.
این اطلاعیه می افزاید: هسته بارشی این سیستم تا عصر فردا در خراسان رضوی فعال خواهد بود اما عمده بارشها از امشب تا قبل از ظهر فردا رخ خواهد داد.
بدنبال فعالیت این سیستم و با گسترش جریانات شمالی، طی این مدت کاهش دما در این استان به طور میانگین بین 10 تا 12درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
این گزارش می افزاید در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان بر اثر بارش برف و باران همراه با وزش باد، کولاک، لغزندگی جاده ها، تشکیل مه و کاهش دید وجود دارد.
3027 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان خراسان رضوی بارش برف و باران خراسان رضوی مشهد وزش باد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این روند افزایشی موجب افزایش پنج تا هشت درجه‌ای دما می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی محسوس تر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته، بارش‌های پراکنده مناطق جنوبی خراسان رضوی را فرا گرفت که کاخک گناباد با ۶ و نیم میلیمتر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: وزش باد یکی دیگر از پدیده‌های غالب در استان است که در مناطق غربی با احتمال وقوع خسارت خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، قوچان با چهار و سرخس با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۱۹ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۰ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۳ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان