Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نشست شورای توسعه گردشگری استان اصفهان با حضور سیدحسن قاضی عسگر معاون توسعه مدیریت استانداری، فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، مدیران و مسئولان گردشگری و صنایع دستی استان در استانداری اصفهان برگزار شد.
در این نشست، سیدحسن قاضی عسگر، معاون توسعه مدیریت استانداری اصفهان با ایراد سخنانی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد فعالیتهای استان در 3 حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار اطلاع رسانی هر چه بهتر از روند فعالیت‌های استان در این 3 حوزه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین اظهار کرد: با تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری می توان تمام فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف و همچنین بخش خصوصی را حول محور سازمان متولی صنعت گردشگری در سطح استان سازمان دهی نمود.
در ادامه این نشست فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز با ارائه سخنانی با اشاره به سرعت یافتن توسعه گردشگری در استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر از مرکز استان تا دور افتاده‌ترین مناطق استان مردم و مسئولان محلی بر لزوم توسعه گردشگری وقوف دارند، لذا خرسندیم که به آگاهی برسانیم هم اکنون صنعت گردشگری در پهنه استان اصفهان نهادینه شده است.
او در همین راستا ادامه داد و گفت: در حال حاضر با ساماندهی فعالیتهای اداره کل حدود 40 هزار هنرمند صنایع دستی در پهنه استان اصفهان به صورت رسمی شناسائی شده اند، همچنین در حوزه گردشگری هم با تلاشهای بسیار، و با حمایت بخش دولتی، 804 واحد گردشگری اعم از هتل، هتل سنتی، مهمانپذیر، هتل، کمپ گردشگری، کمپ عشایری و اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان فعال هستند و این در حالی است که در حال حاضر نیز 330 طرح گردشگری توسط فعالان گردشگری استان در پهنه استان اصفهان در حال اجرا است. 
اللهیاری در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل شورای راهبردی گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: با عنایت به اینکه استان اصفهان از مرحله اول یعنی لزوم توسعه گردشگری عبور نموده، لذا در حال حاضر نیازمند دستیابی به توسعه پایدار می باشیم، لذا در این نشست مصوب شد تا شورای راهبردی و هماهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در حال حاضر و در قالب 6 کمیته: 1) گردشگری 2)صنایع دستی و میراث فرهنگی 3) تبلیغات، بازاریابی و برندینگ 4) زیر ساخت، نظارت و ارزیابی 5) کمیته فرهنگی و آموزشی 6) کمیته فرهنگی 2020 شهرداری تشکیل و با مشارکت حداقل 28 دستگاه دولتی و فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار استان در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی تشکیل و فعالیت نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان