Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@21:07:38 GMT

چرا شیر کم لاکتوز شیرین تر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۰۰۴

چرا شیر کم لاکتوز شیرین تر است؟

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، « لیلا محبی» اظهارداشت: در این حالت، لاکتوز موجود در شیر به صورت دست نخورده وارد روده بزرگ شده و در آنجا تحت تاثیر میکرو رگانیسم های روده ای تخمیر می شود؛ نتیجه فعالیت تخمیری این میکرو ارگانیسم ها روی لاکتوز، تولید اسید لاکتیک و اسیدهای چرب کوتاه است که در نهایت منجر به بروز عوارض و عوارض ناخوشایندی برای مصرف کننده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شدت این علایم می تواند بسته به شرایط فیزیولوژیکی هر فرد متفاوت باشد و از یک شکم درد و نفخ مختصر تا دل پیچه های شدید، اسهال و تهوع، متغیر است، گفت: برای رفع مشکل این دسته از افراد، شیرهای کم لاکتوز تولید می شود. این کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی توضیح داد: در شیرهای کم لاکتوز، آنزیم لاکتاز در شرایط معینی در فرایند تولید، به شیر اضافه شده و موجب هیدرولیز لاکتوز(قند شیر) به قندهای ساده تر گلوکز و گالاکتوز می شود که این قندها نسبت به لاکتوز از مزه شیرین تری برخوردار هستند و به همین دلیل شیر کم لاکتوز نسبت به شیر معمولی شیرین تر است. او افزود: چون وجود لاکتوز در شیر در ایجاد رنگ سفید آن موثر است، با تجزیه شدن آن رنگ شیر هم کمی مایل به قهوه ای می شود؛ هر دو تغییر یعنی شیرین تر شدن و تغییر رنگ پدیده هایی هستند که به هیچ عنوان سلامت شیر را تحت تاثیر قرار نمی دهد و بر خلاف تصور برخی افراد نشانه وجود افزودنی در شیر نیست. محبی یادآور شد: در افرادی که با مصرف شیر معمولی دچار مشکل نمی شوند، مصرف شیر کم لاکتوز توصیه نمی شود، زیرا با جایگزینی شیر کم لاکتوز به مرور زمان ممکن است فرد دچار عارضه عدم تحمل لاکتوز شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه سلامت شیر قند مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود