Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@22:52:27 GMT

اتفاق خارق‌العاده در پارلمان اقلیم کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۲۶۸

اتفاق خارق‌العاده در پارلمان اقلیم کردستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در جریان نخستین نشست دوره جدید پارلمان اقلیم کردستان عراق بر اساس انتخاب هیأت رئیسه پارلمان این اقلیم، برای نخستین بار یک زن به عنوان رئیس پارلمان تعیین شد.

نخستین نشست دوره جدید پارلمان اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در حالی برای آغاز روند تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق تشکیل شد که با عدم حضور فراکسیونهای اتحادیه میهنی کردستان عراق، اتحاد اسلامی کردستان عراق و جماعت اسلامی کردستان عراق همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست که فضای عدم توافق دو حزب عمده کردستان عراق بر آن سایه افکنده بود هیات ریٔیسه پارلمان انتخاب و مقرر شد رئیس منتخب به طور موقت و تا زمان حصول توافق به کار خود ادامه دهد.

بر اساس رای گیری صورت گرفته، خانم «والا فرید» از حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان رییس (موقت) پارلمان و «هیمن اورامی» از همین حزب به عنوان معاون اول و «مونا قهوه چی» از ترکمانها به عنوان معاون دوم برگزیده شدند.

هیمن اورامی رئیس فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق بعد از پایان این نشست، گفت: ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق حق قانونی اتحادیه میهنی کردستان عراق است اما به دلیل عدم توافق حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در خصوص موضوعات مختلف مجبور به انتخاب هیات رئیسه شدیم.

وی افزود: هر زمان دو حزب به توافق برسند ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق به اتحادیه میهنی واگذار خواهد شد.

نامبرده تاکید کرد که حصول توافق نیازمند مذاکرات بیشتر با اتحادیه میهنی است و نمی توانستیم نشست پارلمان را بیش از چهار ماه به تاخیر بیندازیم.

العالم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کردستان رئیس پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق