Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:52:12 GMT

اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش طلاق

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۴۴۶

اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش طلاق

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش طلاق در استان با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خبر داد و گفت: ارائه خدمات مشاوره دینی و آموزش مهارت های ارتباطی برای زوجین نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارد.

حجت‌الاسلام جمال یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات مشاوره دینی و آموزش مهارت های ارتباطی مؤثر و جلوگیری از رفتارهای پرخطر برای زوجین از سوی مبلغان ، مداحان و اقشار تأثیرگذار و توانمند در جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق از مهمترین برنامه‌های طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در همین راستا، کارگاه های آموزشی با حضوراستادان مجرب استان از سوی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در حال برگزاری است، یکی از اهداف مهم این برنامه‌ها را دریافت مشاوره‌های تخصصی زوج‌های جوان و خانواده‌ها عنوان کرد.
وی یادآورشد: گیلان جزو 10 استان اول کشور در زمینه طلاق است که باید گام هایی جدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع خانواده برداشته شود.
حجت الاسلام یاری با تأکید اینکه عمل به دستورات اسلام سبب سعادت و تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و روایی، ایجاد محبت، مودت و عشق در زندگی نیازمند مهارت‌هایی است که آگاهی زوجین از این مهارت‌ها موجب تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی همسران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زن و مرد، بویژه در آغاز زندگی با بهره گیری از عنصر قناعت و ساده زیستی، می‌توانند در نهایت تنگدستی، پیوند مشترک خود را شیرین و بادوام کنند، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مشترک اعضای خانواده که دربن بست ها و فراز و نشیب ها، زندگی را گوارا می‌سازد و موجبات دوام آن را فراهم می‌کند رضامندی به قضای الهی است که نشات گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد: متأسفانه شاهد شکل‌گیری سبک‌های جدید زندگی در برخی از خانواده‌ها هستیم که باید تمام زوایای الگوهای غیر ایرانی و اسلامی ارزیابی و بررسی شده و همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه با هوشیاری ورود کنند.
وی با تاکید براینکه آموزش را ابتدا باید از خانواده شروع کنیم، تأکید کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها استفاده نادرست فرزندان از فضای مجازی است که با آموزش‌های مناسب می توان جلوی ورود آسیب به خانواده ها را گرفت.
عضو شورای فرهنگی عمومی گیلان با بیان اینکه خانواده جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: فروپاشیدن بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف دشمنان انقلاب است.
به گفته حجت الاسلام یاری؛ تصویب قوانین جامع و اصلاح گر متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی کنونی ازدواج و خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در مراحل مختلف از طریق نهادهای فرهنگی و آموزشی‌، فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص شناخت خانواده سالم در کشور از طریق رسانه‌ها از عواملی است که می‌توان به آنها به‌عنوان عواملی که در کاهش طلاق مؤثر هستند، نگاه کرد.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه سطح علمی دوره‌های مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مرحله‌ای رسیده است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی به این نتیجه رسیدند که برای ایجاد شغل و کسب درآمد وارد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کیفیت محصولات و تولیدات در گروه تربیت نیروی انسانی ماهر است گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت بوده و کشور تشنه مهارت‌آموزی است.

وی گفت: هدف از تأسیس و راه اندازی مراکز آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال پایدار و مولد و همچنین توسعه و تنوع بخشی به مدل‌ها و الگو‌های آموزشی متنوع در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است

شهریور افزود: این موضوع باعث می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی فعال و واحد‌های تولیدی با آموزش و تربیت نیرو‌های کار ماهر، متخصص و تبدیل یک نیروی کار ساده به یک نیروی تکنسین، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقاء سطح کیفی محصولات را برای خود به ارمغان بیاورند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تحکیم خانواده در جامعه باید اولویت تمام اقدامات فرهنگی باشد
  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد