Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز که قلع و قمع می‌شود در سطح کلان بحرانی اجتماعی خواهد بود، این موضوع به خاک، آسیب می‌زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از  صبح قزوین؛ سرهنگ ابراهیم حسن آبادی ظهر امروز(سه شنبه) در آئین معرفی و آغاز فعالیت فرمانده یگان حفاظت اراضی در سالن باغستان اظهار کرد: دستور العمل اختصاصی تشکیل یگان حفاظت سازمان امور راضی کشور در راستای اجرای ماده 35قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت واحدهای اجرایی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی ادامه داد: ضرورت امور اراضی کشور ایجاب کرده که واحد یگان حفاظت در این سازمان تشکیل شود و در نهایت در تاریخ 6 مهر سال جاری ستاد کل دستورالعمل اختصاصی تشکیل را به تصویب رسانده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور ابراز کرد: در هر شهرستان احکامی صادر شده که اجرا نشده باقی مانده است، همچنین با اجرای تبصره 2ماده 10 تعداد نگران کننده‌ای ساختمان قلع و قمع می‌شود. 
وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز که قلع و قمع می‌شود در سطح کلان بحرانی اجتماعی خواهد بود، زیرا مصالح به زمین اراضی کشاورزی ریخته می‌شود و این موضوع به خاک که عنصری مهم در تامین امنیت غذایی کشور است، آسیب می‌زند. 

این مسئول عنوان کرد: آمار دقیقی از ساخت و ساز وجود ندارد، لذا پیشگیری که با هم افزایی تمام دستگاه‌های استانی به ویژه استانداری و دادستانی امکانپذیر است، ضرورت دارد. 

وی افزود: توجه به تبصره یک ماده ۱۰از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در آن اقدامات پیشگیرانه مطرح شده است، باتوجه به این تبصره بعد از ادامه فعالیت تشکیل پرونده قضایی و کیفری انجام می‌شود. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: براساس دستوالعمل اختصاصی یگان حفاظت در ماده ٥ پنج وظیفه مهم و اساسی به عنوان ماموریت برای این یگان تعریف شده است. 

وی ادامه داد: حفاظت و صیانت اراضی کشاورزی از طریق پیشگیری، مقابله با طرح‌های کاربری غیر مجاز، برخورد با متخلفین، جلوگیری از خرد شدن اراضی، نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های دارای مجوز و موافقت نامه‌های موضوع قانون حفظ کاربری از وظایف یگان حفاظت است. 

حسن آبادی ابراز کرد: 23 وظیفه نیز در ماده 6 درنظر گرفته شده که بهره بردن اثربخش از تکنولوژی نوین همچون استفاده از دوربین در آن مطرح شده است.   
وی گفت: با درنظر گرفتن بودجه و امکانات اولیه توسط امور اراضی کشور، نیروی انتظامی نیروهایی را برای کمک و فعالیت در یگان حفاظت اختصاص می‌دهد، البته نقش واسطه‌ای همکاری نیروی انتظامی به عدم وجود امکانات لازم در سازمان‌ها برمی‌گردد. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند