Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مدير کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري ايلام با معرفي بيکاري به عنوان معضل کنوني جامعه گفت:آشنايي با کسب و کارهاي نوين فرصت هاي بيشتر و بهتر درامد و اشتغال را براي بانوان فراهم مي کند

به گزارش ايرنا، مريم شادي وند روز سه شنبه در رونمايي از طرح هاي برنامه نويسي پايتون و تسهيل گري و توانمندسازي کسب و کار ويژه بانوان اظهار داشت: نسل جوان و افراد جوياي کار نيازمند مهارت آموزي و آشنايي با سبک هاي نوين کسب و کار و درآمد زايي در قالب پروژه هاي دانش بنيان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد براي تغيير نگرش زنان و دختران در خصوص اشتغال و هم آشناسازي آنها با مهارت هاي کارآفريني جديد و کسب و کارهاي دانش بنيان کوتاهي تلاش هاي مضاعفي صورت بگيرد.
به گفته شادي وند بيش از 50 درصد دانشگاهيان را زنان و دختران تشکيل مي دهند اين افراد بعد از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه متقاضي بيش از 50 درصد فرصت هاي شغلي جامعه هستند.
وي يادآور شد: بايد زاويه نگاه جامعه و مسئولان به مقوله اشتغال تغيير کند واين نگرش اشتباه که اشتغال يک فارغ التحصيل دانشگاهي صرفا بايد استخدام در دستگاه هاي دولتي باشد تغيير کرده و مهارت هاي کسب و کار نوين به افراد جوياي شغل معرفي و زمينه فعاليت آنها در اين حرفه ها فراهم شود.
وي در مورد اين دو طرح نيز توضيح داد: طرح هاي برنامه نويسي پايتون و تسهيل گري و توانمندسازي کسب و کار ويژه بانوان با همکاري دفتر امور بانوان وخانواده و پارک علم و فناوري وبا هدف آموزش و ترغيب دختران فارغ التحصيل دانشگاهي بيکار براي ورود به کسب و کارهاي نوين برنامه ريزي شده و بزودي برگزار مي شود.
شادي وند اظهار داشت: اين 2 طرح که براي اولين بار در کشور به صورت کاملا علمي، عملياتي و کارشناسي شده براي دختران فارغ التحصيل دانشگاهي در ايلام طراحي و اجرا مي شوند.
وي افزود: در قالب اين طرح هاي پايلوت ، حداکثر 70 نفر مي توانند در صورت کسب مهارت هاي آموزش داده شده به آنها و به کار گيري آن مهارت ها در عمل وارد بازار کسب و کار و درآمدزايي شوند.
7172/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تحقق ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال در این اداره کل خبر داد و گفت: ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در سال گذشته ثبت شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاه‌وردی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای 468 نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل 123 درصد محقق و عملیاتی شد. 

وی افزود: 99 درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و الباقی مرتبط به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است. در سال گذشته 3 پرونده در رشته‌های صنایع‌دستی استان با عناوین دانش و فن بومی و سنتی پالان‌دوزی، مهارت بافت قالی خودرنگ آیسک، مهارت لحاف‌دوزی سنتی استان فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شدند. پرونده ملی اقدامات پاسدارانه برای مهارت برک بافی استان نیز تهیه و تدوین و در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه ملی ثبت شد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان در سال گذشته در رویداد ملی سه گام مشارکت داشتند که منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در این رویداد ملی شایسته تقدیر شد. 

وی افزود: برگزاری مرحله پیش شتابدهی کوآپ استودیو ویژه هنرمندان و تولیدکنندگان برتر صنایع‌دستی استان به تعداد 60 نفر، عضویت و مشارکت در هیئت اندیشه‌ورز استان با ابلاغ استاندار برای تعدادی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان برخی دستگاه‌های مرتبط برای تدوین سندهای توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، طراحی مدل و پیاده‌سازی زنجیره ارزش راهبردی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان از جمله اقدامات معاونت صنایع‌دستی در سال سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش‌بینی شده در زنجان
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • بازار کار، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اشتغال در گیلان
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال
  • احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند