Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- سخنگوي شوراي اسلامي شهر کرمانشاه اعلام کرد: بودجه سال 98 شهرداري کرمانشاه در شوراي شهر 880 ميليارد تومان تصويب شده که اين رقم نسبت به بودجه پيشنهادي شهرداري 40 ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد حجت الله موسوي اجاق روز سه شنبه در نشست خبري گفت: 774 ميليارد و 900 ميليون تومان از بودجه سال 98 از محل منابع مختلف درآمدهاي شهرداي مانند توافقات، صدور پروانه و ماده صد و غيره پيش بيني شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: 60 ميليارد تومان بودجه از محل کمک عمراني وزارت کشور به شهرداري، 40 ميليارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت، پنج ميليارد تومان مشارکت عمومي به ويژه براي بافت فرسوده پيش بيني شده است.
او با بيان اينکه شهرداري 840 ميليارد تومان براي تصويب به شوراي شهر پيشنهاد کرده بود، اظهار داشت: شوراي شهر کرمانشاه 40 ميليارد تومان نيز از محل فروش اوراق مشارکت دولت در راستاي خريد اتوبوس برقي به بودجه شهرداري اضافه کرد که اميدواريم براي نوسازي نوگان شهري تحقق يابد.
**افزايش 24/6 درصدي هزينه هاي جاري شهرداري
موسوي اجاق در بخش ديگري از سخنان خود به هزينه هاي شهرداري اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 98 در 2 بخش هزينه هاي جاري و عمراني؛ 318 ميليارد و 500 ميليون تومان براي هزينه هاي جاري اداري و پرداخت حقوق پرسنلي پيش بيني شده که در سال 97 اين رقم 255 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده که رشد 24/6 درصدي را نشان مي دهد.
او در ادامه با بيان اينکه شهرداري ماهيانه بيش از 17 ميليارد تومان هزينه جاري دارد، گفت: 50 درصد هزينه هاي جاري مربوط به پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل و 50 درصد نيز هزينه تجهيز و نگهداري بوستانها، ماشين آلات، اماکن و فرهنگسراهاي مربوط به شهرداري مي شود.
** اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام اولويت شهرداري در سال 98 است
سخنگوي شوراي شهر کرمانشاه همچنين هزينه هاي بخش عمراني شهرداري کرمانشاه را 561 ميليارد و 57 ميليون تومان اعلام کرد که عمدتا به پروژه هاي زيرسازهاي شهري مانند آسفالت محلات حاشيه نشيني، بازگشايي معابر و احداث تقاطع ها مي شود.
موسوي اجاق بيان داشت: با اختصاص 44 ميليارد و 700 ميليون تومان در بودجه 98، تمام محلات حاشيه شهر کرمانشاه آسفالت، تعمير و بازسازي و همچنين معبر 45 متري کيانشهر به کمربندي شرقي نيز بازگشايي مي شود.
وي در ادامه بابيان اينکه تقاطع غيرهمسطع امام حسين (ع) تا پايان سال به بهره برداري مي رسد، گفت: 65 ميليارد تومان براي تکميل تقاطع غيرهمسطح امام خميني (ره) که يکي از پروژه هاي مهم شهري است در بودجه سال 98 به دليل بار ترافيکي آن پيش بيني شده است.
موسوي اجاق در خصوص تکميل مونوريل شهر کرمانشاه نيز گفت: 60 ميليارد تومان (نه از منابع مالي شهرداري از منابع دولتي) براي تکميل پروژه قطار شهري پيش بيني شده که پرداخت به تامين اعتبارات و به صرفه بودن انجام اين پروژه نيازمند جلسه مفصل ويژه خبري و کارشناسي است.
وي همچنين بودجه بخش فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري در سال آينده را 12 ميليارد و 800 ميليون تومان عنوان کرد و گفت: براي بخش ترافيک، روشن سازي معابر، هوشمندسازي تقاطع هاي شهري، اصلاح هندسي معابر، 30 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.
او بودجه خدمات شهري را 120 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين خدمات شامل ايجاد فضاي سبز بوستان ها، جدول گذاري خيابان ها، بازيافت پسمانده هاي شهري و نخاله هاي ساختماني، مهار آب هاي سطحي و هدايت آن و جداسازي آب شرب از آب خام (آب آبياري بوستان ها) است.
سخنگوي شوراي شهر کرمانشاه با بيان اينکه 60 درصد از درآمدهاي شهرداري از محل ساخت و سازها است، گفت: اين منبع مهم شهرداري در سال هاي اخير به دليل رکود بازار مسکن و ساخت سازها بين 45 تا 60 درصد کاهش يافته و اين مساله تمام شهرداري ها را با مشکل مواجه کرده است.
شهر کرمانشاه يک ميليون نفر از جمعيت 2 ميليون نفري استان را در خود جاي داده و 21 بهمن ماه سال جاري از سوي وزارت کشور رسما به عنوان نهمين کلان شهر کشور شناخته شد.
3209/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳

شهردار شهرکرد گفت: پروژه‌های شهرداری براساس بودجه ۱۴۰۳ با اولویت پروژه‌های عمرانی شروع شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در اولین جلسه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌ها تشکیل و فعالیت‌های عمرانی براساس بودجه سال‌جاری شروع شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها براساس بودجه و درآمدزایی جزو دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها به صورت عادلانه اولویت مدیریت شهری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به بودجه ۱۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سال‌جاری بیان کرد :۲۹ درصد بودجه معادل چهار هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری و ۷۱ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال برای اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است.

واحدیان ادامه داد: تلاش شود در بودجه سال‌جاری هزینه‌های جاری را به حداقل برسانیم و مسائل عمرانی، ترافیکی، تعریض و بازگشایی معابر و مسائل مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیما و منظر در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: درآمدزایی هر سازمان و واحد باید مشخص و به صورت ماهیانه درآمدها بررسی شود.

کد خبر 739855

دیگر خبرها

  • بودجه 500 میلیون پوندی منچسترسیتی در قوانین جدید لیگ برتر انگلیس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰