Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید قبول کرد که چالش های نظام اسلامی با نظام سلطه تا زمانی که انقلاب اسلامی پا برجاست پایان نمی پذیرد و در ادامه مسیر قطعا با چالش های جدیدتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عباس خسروانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب این بیانیه را اتفاقی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: گروه‌های بسیاری اعم از موافقین انقلاب اسلامی همچون جبهه مقاومت و مخالفین آن مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش‌های انقلاب اسلامی با نظام سلطه پایانی ندارد

وی در رابطه با یکی از بندهای بیانیه یعنی تفاوت چالش‌های دیروز و امروز انقلاب اسلامی با مستکبران گفت: انقلاب اسلامی از اولین روز پیروزی خود تا به امروز همواره با چالش‌های مختلفی دست‌به‌گریبان بوده است. همچنین باید قبول کرد که این مشکلات تا زمانی که انقلاب اسلامی پابرجاست پایان نمی‌پذیرد و در ادامه مسیر قطعاً با چالش‌های جدیدتری از سوی نظام سلطه مواجه خواهیم شد.

خسروانی افزود: ماهیت و اصل چالش‌ها تغییر نخواهد کرد اما نوع، شکل و شیوه‌های اعمال آن‌ها متغیر است.

این کارشناس سیاسی چالش‌های ابتدای انقلاب اسلامی را مبتنی بر اصل نظام دانست و ادامه داد: در ابتدا معاندین انقلاب و دشمنان کشور به دنبال تغییر ساختار نظام و انحلال آن بودند. به‌عنوان‌مثال چالش مواجه با گروهک‌های معاند نظام، اغتشاشات ابتدای انقلاب، آشوب‌ها، شورش‌های داخلی و قومیتی از نمونه‌های آن بود که مجموعه نظام با تدابیر مختلف توانست از آن‌ها عبور کند.

خسروانی چالش بعدی نظام را جنگ نظامی با عراق دانست و اظهار کرد: پس از ۸ سال با پشت سر گذاشتن این جنگ تمام‌عیار علیه کشور و ملت ایران، دنیای استکبار به این نتیجه رسید که تغییر ساختارهای نظام جمهوری اسلامی، براندازی و ریشه‌کن کردن انقلاب کاری ناممکن است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به همین علت و پس از گذشت حدود دو دهه از انقلاب اسلامی دشمنان نظام سیاست‌های خود را به سمت جنگ نرم و هجوم به فرهنگ ملت ایران باهدف جدا کردن روح از کالبد نظام پیش بردند. به این معنی که تمام چالش‌های ما در دو دهه دوم حیات نظام اسلامی در راستای تغییر در هدف و آرمان‌های انقلاب بوده است.

خسروانی بابیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در ۲۰ سال اخیر به دنبال براندازی مستقیم نظام نبودند عنوان کرد: آن‌ها راه را در تغییر آرمان‌های انقلاب می‌جستند. و در این فکر بوده و هستند که با انحراف ملت ایران از آرمان‌های خود به اهداف شوم خود برسند و نیازی به تغییر نظام ایران نداشته باشند.

وی تأکید اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر حفظ آرمان‌ها دانست و گفت: نظام اسلامی از مرحله اول یعنی برپایی نظام اسلامی عبور کرده، ساختارها شکل‌گرفته، استحکام یافته و تثبیت‌شده است. امروزه اصل نظام را خطری تهدید نمی‌کند بلکه چالش اصلی ما در پی‌ریزی دولت اسلامی است که همچنان با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستیم.

جوانان معتقد بار اصلی ساخت دولت اسلامی را بر عهده گیرند

این کارشناس مسائل سیاسی بار اصلی ساخت دولت اسلامی را بر دوش جوانان دانست و تأکید کرد: جوانانی که تازه‌نفس هستند و به آرمان‌ها اعتقاددارند باید در میدان حضورداشته باشند و این فضا را مدیریت کنند تا انشا الله به مرحله جامعه سازی و درنهایت تمدن نوین اسلامی پیش برویم که این مهم‌ترین هدف و آرمان انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا همراه با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و فرماندار سنندج با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه متاسفانه جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

استاندار کردستان مجدد این حادثه غم‌بار را به بازماندگان این مرحوم و مردم قهرمان پرور استان تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را مسئلت کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است، اظهار کرد: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعا به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات دینی، فضیلتی بالاتر از این نیست که انسان از بهترین و برترین داشته خود که همانا جان اوست برای رضایت و خشنودی خداوند از آن بگذرد و انفاق کند و به درجه ابرار که بالاترین درجات است برسد، افزود: بعضی انسان‌ها آنقدر در معنویت، خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیش می‌روند که صلاحیت رسیدن به این مقام را پیدا می‌کنند و امروز آرمان قهرمان، شیر مرد سنندجی توانست به این مرتبه از پاکی و شجاعت و انسانیت دست یابد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

مادر زنده یاد “آرمان بنفشی” در این دیدار ضمن ابراز دلتنگی، از استاندار کردستان درخواست کرد نام آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

روایت آرمانی که آرمانش رضایت خدا بود

بر اساس این گزارش؛ روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898949

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم