Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمامی زندانیانی که امکان بهره مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بر اساس آمار استان‌های تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته اند.

وی افزود: بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عفو زندانیان بخشنامه جهانگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور


به گزارش تابناک به نقل از مرکز رصد جمعیت کشور، سازمان ثبت احوال در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹ هزار و۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو وتعداد ۲ رویداد پنج قلو بوده است.

مرکز رصد جمعیت کشور ثبت احوال اعلام کرد: بر این اساس حدود ۳/۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با ۵ هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با ۳هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با ۳ هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس آمارهای سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور است
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • تهران، رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند