Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@07:35:44 GMT

قیمت برق نسبت به تورم رشد نکرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۶۸۷

قیمت برق نسبت به تورم رشد نکرده است

محمد حسن متولی زاده گفت: در سالهای اخیر منابع مالی در صنعت برق محدودتر شده، اما با این وجود قیمت فروش برق نسبت به سایر اقلام اساسی رشد خیلی محدودی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی که افزایش منابع را به دنبال داشته باشد، مورد حمایت شرکت توانیر و مجموعه وزارت نیرو قرار می‌گیرد، گفت: اقتصاد یکی از مهم ترین مسائل صنعت برق کشور است، اما متاسفانه منابع مالی و قیمت فروش برق نسبت به سایر اقلام اساسی رشد خیلی محدودی داشته که نشانگر این موضوع است که قیمت انرژی برق نسبت به تورم، رشد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در همین راستا، طرح های اقتصادی که افزایش منابع را به دنبال داشته باشد مورد حمایت شرکت توانیر و مجموعه وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

متولی زاده  تاکید کرد: با وجود مشکلات مالی، خدمت در این صنعت بسیار مهم، همواره مستمر و پویا بوده و در این بین توجه به کاهش هزینه ها و خلق منابع مالی جدید باید به عنوان راهکارهای اساسی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با تبیین برخی چالشهای صنعت برق، در خصوص پیک بار تابستان سال آتی و نحوه مدیریت مصرف برای گذر از آن خاطرنشان ساخت: روشهای بازگشت منابع به شرکت ها، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، وصول مطالبات، نصب کنتور هوشمند، حذف قبوض کاغذی و توسعه نرم افزار از مهمترین چالش های صنعت به شمار می‌رود.

متولی زاده اظهار داشت: قانون، پیش بینی های لازم برای بازگشت نقدینگی به شرکت ها را اتخاذ کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین با اشاره به اهمیت کاهش تلفات انرژی در شبکه و تجهیزات منصوبه صنعت برق گفت: با تلاش متخصصان و کارکنان صنعت برق کشور طی ۵ سال گذشته در زمینه کاهش تلفات کار بسیار بزرگی انجام شده و به طور میانگین در بخشهای انتقال، فوق توزیع و توزیع حدود ۴ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم که صرفه جویی حاصل آن، معادل ۲۵۰۰ مگاوات انرژی برق است که نقطه قوتی برای صنعت برق محسوب می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت برق مدیرعامل توانیر نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • تثبیت نرخ ارز، آری یا نه؟
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود