Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس پارلمان خلق چین ضمن تأکید بر روابط دوستانه بین دو کشور گفت: ما در زمینه های مختلف آماده تقویت و گسترش روابط با کشور چین هستیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که به کشور چین سفر کرده است با رئیس پارلمان خلق این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار لی جان شو، رئیس پارلمان خلق چین با تأکید بر روابط دیرینه دو کشور گفت: در طول دو هزار سال رابطه بین دو کشور هرگز نزاع و اختلافی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان خلق چین افزود: سفر رئیس جمهور خلق چین به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود که توافق های راهبردی امضا شده در این سفر نشان از عزم دو کشور برای همکاری های طولانی مدت دارد.

وی در ادامه سفر دکتر لاریجانی و هیئت همراه به کشور متبوعش را حاوی پیامی روشن برای همکاری درازمدت بین دو کشور دانست.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با قدردانی از میزبانی شایسته پارلمان خلق چین گفت: روابط دو کشور و ملت ایران و چین همواره بر پایه دوستی بوده است.

لاریجانی هدف از سفر به چین را گسترش همکاری های دو کشور برشمرد و اظهار داشت: ایران آماده تقویت روابط در زمینه های مختلف با کشور چین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

رئیس جمهور ترکمنستان در جریان دیدار با وزیر امر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده، صبح پنجشنبه نهم فروردین با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهبان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری‌های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح‌های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاری‌ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

سردار بردی محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجرای طرح‌های زیربنایی توسط شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 740047

دیگر خبرها

  • ۵هزار نوبت کنسرت برای ۱۴۰۲/ شبی چند اجرای موسیقی در سراسر کشور
  • امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری